Pages

.:My Dearest friends:.

Wednesday, June 16, 2010

::.Life is not easy like ABC::

hye guys.,...

ape khabar? sihat fizikal mu...

iman mu disana?apa khabar juga??

moga2 sentiasa di pertingkatkan....



tiada satu pun manusia di dunia ini tak di uji oleh Alllah Taala. 

ini ayat biasa yang saya dengar dan saya sendiri kirimkan buat sahabat2 dan teman2 seperjuangan saya,...
namun apa yang ingin di sampaikan sebenarnya tidaklah sebesar ertinya. 

ya Ujian, dengar saja..ujian apa?ujian pertengahan tahun kah?or ape2 ujian di sekolah or IPT. bukan..bukan ini sebenarnya ujian..ujian ialah..satu kepayahan yang anda lalui dan anda pasti akan mengeluh. ya...benar..saya setuju dengan pendefinisian ini.

kenapa ye..sejak akhir2 ini saya selalu sedih??
saya tidak faham kenapa..jadi saya cuba rapatkan diri dengan Allah. saya mohon, Allah berikan sedikit kebahagiaan. yang bisa membuatkan saya tersenyum.

ya..saya senyum..tapi hanya palsu..dalam hati saya kosong, tidak punya apa...

saya tak tahu apa yang saya tertinggal dan apa yang saya terkurang, kadangkala...hal ini menjadi satu tanda tanya dan renungan dalam diri saya...

apa yang saya mahukan dalam kehidupan ini???


apekah "kebahagiaan" yang saya inginkan sebenarnya??

hati saya gelisah, dilanda kesusahan dan keperitan .,..

dalam hati saya menjerit...!!!! ya Allahhh..........!!!!!!!!!!


kalau sekali pun saya ketawa....itu...........saya tidak pasti...kenapa...mungkin sementara..kemudian ada ujian yang datang melanda....


APAKAH SOALAN DAN JAWABANNYA?


masih bermain di minda saya..mengapa hidup saya tidak setenang dahulu??
Apa sebenarnya kegelisahan ini??

saya masih mencari...megharap Allah tiupkan sesuatu ketenangan dalam diri ini..



buat semua sahabat di sana...

syukran kerana terus mendoakan..


saya akan berusaha...

menjadi muslimah yang  lebih baik............


dan akan membawa panji2 islam...

di medan perjuangan ...fisabilillah...


mohon terus berusaha....

ASSALAMUALAIKUM


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3