Pages

.:My Dearest friends:.

Friday, September 21, 2012

aku dan Crush aku. haha.

Hai..Assalamualaikum...awak-awak yang bajet comel, yang suka stalk dan yang perasan handsome :) Very Good Evening.

*makan buah lai* lap2 mulut.

okay...teruskan. err..aku nak tulis pasal ape tah. oh ye..Crush.

kalau kau rasa..kau ni Innocent ..tak payah lah baca entry aku ni...Crush tu bukan Langgar or RANGUP (KRAR cakap) gagaga

mengikut amatan aku lah, Crush ni maksud dia. "Kau suka kat seseorang, macam minat lah. dalam diam..without any confession or..heboh2"

Okay aku tau. agak lah macam awkward bila aku tulis topic ni kan? Oh..sangat tidak COOL okay *tangan dibahu mata ke atas" tapi..apa-apa pun yg aku tulis. aku tulis berdasarkan pengalaman aku~ ops..aku ada crush? ah..jgn tanya. berderet. termasuk lah Pakcik yang baiki Microphone masa taaruf week tu aku crush jugak =.="

Macam mana boleh Crush?

ask your heart la. kadang2 kita mana tau macam mana kita boleh suka seseorang . ye dak? . contoh. "handsome lah." handsome sebab apa? kadang2 sebab ..

dia pandai main gitar. suara dia sedap. dia pakai spek mata tebal . oh. kulitnye putih ,sebab Kerongsang dia cantik, jeans dia lawa, beg dia COOL and kadang2 sebab dia pakai Button Badges "LIKE A BOSS" pun korang boleh TERCrush. *tepukdahi*

Well, malas nak tulis panjang2,, kadang2 boleh Crush tu pun sebab korang ni memang gatal dan tak jaga pandangan. *Astgfirullah* mata tu melilau bagaikan singa mencari mangsa. LOL.

Macam mana nak berhadapan dengan Crush ek? malu Ah.

 alah, bangang nye kau. dia bukan tau pun kau suka dia. kau terkinja-kinja tergedik-gedik sengsorang tu pahal. hahaha *gelakGuling-guling*

1. Buat Selamberk badak- ah. korang memang hebat berdrama, luar nampak cool, tapi dalam hati kencang macam baru balik dari KAED ke Mahallah Ruqayyah (penat woo) maksudnye ...berdebar2 lah. bingai sangat hang ni.

Tak perlu lah, kau nak senyum depan dia . pastu nak lambai-lambai. buat muka monyet and kenyit mata macam EYE SORE. sah2 Crush korang fikir korang ni ...MENTAL~ dia pun takut nak berselisih dengan korang~

2. Main-Main Handphone.- hah. ni sure ramai pernah buat. termasuk lah aku. haha. sometimes bila malu+taktahu nak buat apa~ memang main handphone lah. walaupun Game tu dah kau khatam brapa kali. even mesej tu kau dah baca berapa kali.

dan kalau nak bangang lagi. buat2 cakap telefon dengan muka serius dan buat-buat cari kawan korang. haha.. ni mmg taktik selalu aku buat, aku cari-cari sampai Crush aku hilang dari pandangan aku.

sounds funny. tp its works :D haha..puas hati aku. kalau boleh takmau aku bertembung dengan dia. rasa macam semua serba tak kena.

Berhadapan dengan orang yang SUKA/ADMIRE kat kau. 

Sounds macam perasan nak mati. tapi ini kenyataan beb. smua orang pasti ada peminat masing-masing.

sometimes korang rasa. ini GILA. yelah..korang yg suka kentut diam-diam, korek gigi depan cermin, rambut tak shampoo. tudung tak gosok. baju tak matching , kasut koyak, ketiak busuk. stoking busuk.

tiba2 ada orang suka kat korang *CintaButaKot* urgh. sepak2 diri sendiri. =.="

Kau jangan fikir kau ni gemuk , pakai tudung slalu tak jadi takde orang nak kat kau, sometimes dia suka kat kau sebab kau nampak comel macam tu. haha. *Seriusbodoh*

ah. mata. perasaan . dan hati seseorang, mana mampu kau kawal . dah memang lelaki tuhan ciptakan untuk minat kepada perempuan dan sebaliknya. kan? hua3~

Kalau kau terserempak kat pasar malam ke, otw nak pergi kelas ke. lepak2 kat cafe ke..terjumpalah or terselisih dengan dia.

1. SENYUM-  bukan senyum menggoda lah . senyum biasa-biasa ja. oh kau lelaki, mentang2 kau tahu that girl suka kat kau..kau senyum bajet handsome lah? entah2 dia suka kat kau sebab duit kau..bukan senyuman  kambeng kau tu *gelak-gelak guling*

Senyum biasa. biarlah senyum yang berbicara. biar dia tersipu dan rasa di hargai :)  bukan bagi harapan kat dia . Okay.

2. TUNDUKKAN PANDANGAN-  the best way. cara kau treat orang yang suka kat kau. bukan kau lagi buat dia suka kat kau. akan tetapi kau cuba kawal biar dia pun mampu kawal perasaan dia terhadap kau.

dah kalau dia suka. suruh dia masuk meminang. kalau tak . mohon jangan bergedik-gedik nak approach couple ke bagai.

Suka>Textmakayah>tunang>nikah.

Oh. bimbang tersasar ke topik lain. Sebaiknya aku stop menulis. sebab aku kalau dah start menulis . akan tidak bisa lagi menghentikan tarian jari jemari ku ini.

*gigit buah epal*

Maaf atas salah silap. Doakan aku 4flat sem ni. nak JPA  . okay? bye.!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3