Pages

.:My Dearest friends:.

Tuesday, October 11, 2011

>.< tukar kos ! takde dream ea?

bila dengar saya nak tukar kos, or lebih terkejut lagi tukar u..
masing2 nak pamerkan muke xpuas hati..
geli hati~
soalan yang same

why..why..why...

saya bg banyak jawapan, lain orang..lain jawapan..haha...boleh tak..??

antara jawapan yang saya berikan pada mereka yang tanya......

1) Kos ni bosan....jap2....mungkin di sebabkan saya ni mmg ada penyakit "cepat bosan" dengan apa yang saya lakukan...btw....bosan dengan suasana mungkin....nak cari tempat yang baru.....or...erm..ntah..
yang penting..bila dah bosan ....study jadi tak productive...

satu lagi..saya bosan dengan AED life....

buat kerja malam2 sampai tak sempat nak buat tahjud....or Qiam (padahal sempat jer) 
pastu siang tidoooo~
habits ni bawak balek rumah...
bangun subuh lewat...

lagipun slalu kot subuh gajah....nak btau korang pernah aku solat subuh tengahari..Qada' laa... 
ingat aku suke ke life macam ni? 

I KNOWWW..some of you might say that "ala...pandai2 la susun and atur masa..bla..blaa...bla.."

I tell you..I have tried so many ways to change my lifestyle..sia2 jer beb...

yerr..memang aku nak salahkan kos ni...

2) Tak minat? hurm..cakap jer tak minat..tengok2 stay jugak sampai 1 and half semester kat UIA tu..bila dah cuba satu sem bersama GC baru lah terhegeh2 nak keluar...konon2 cakap tak minat..padahal cannot goo~~

if you guys have thought like that..sile kan lah....aku tak kesahhh~ nak cakap pape pun pasal haku...yang penting.. aku kurang minat sket lah pasal BUILDING...

architecture ni lebih banyak kepada design...building ,.materials dan sebagainyanya..lebih kepada technical dan sebagainya...

tu bukan bidang aku....dan aku tak brape nak minat

dah tu..agak2 ape yang aku minat..???

ce teka..


---|MULTIMEDIA|----
how about multimedia....urghhh..very2 think about thisss

--------|Photographer|-----------
how about this??


aku mmg la takde pandai sangat amik gambar kan..
ala..smua org mnat amik gambo
tapi dorng bukan amik buat major pun en?urghhh..like crzy beb


------|International trade|-----
haha...mesti tak caye en..
dulu aku minat gila kot perdagangan antarabgsa
mybe sbb tyme SPM dulu aku Obses sangat dengan akaun~
then rasa nak pilih jalan yang berpolitik sket la kan??haha

so, janganlah tanya aku banyak2 sangat pasal nak tukar kos ni...
mungkin ada kebaikkannya untuk aku dan untuk semua.....tak termasuk dengan keburukan yang bakal menimpa..smua tu Di luar bidang kuasa aku..dan mana2 manusia pun....people only can judge by their experience...blaa..blaa..but Allah...~~??

so skrng ni ..aku just kena pilih...sama ada ntuk STAY? or~~ bye2 CFS...


okay~ dah dapat pilihan..skrg nak pilih tu masalah tu

ramai yang cakap....

rugi la..keluar UIA...boleh di katakan bahawa
UIA ni..idaman ramai mahasiswa
tapi aku..tak bersyukur pulaa...

the answer is...aku pun tak tahu apa yang terbaik ntuk aku
kalau ALLAH kata pindah..change..tukar...
aku xleh nak kata apa..

mungkin ni ujian Allah bg untuk aku~ 
suruh fikir sampai pecah otak....huhu3...nak stay or fly~~ cewaahh..
mcm jauh jer nak study..LOCAL jer opcos..cuma kos yang berbeza tu jer


Lagipun....



orang lain smuanya..stick pada satu kos sbb depa ada masa depan yang depa nk capai
aku ..

takde cita2 or dreams ker eak?
ntah..mencari2 diri dan peribadi aku dalam bidang yang aku ambil

Sometimes org akan cakap aku pelix..sbb aku buat mende2 yang pelix
padahal~ erm..entahlah

ni tak pelik la..

normal la tukar kos..tukar U...kan? haha..
at least  bila dah umur tua sket bru aku masuk master kot..
gaga...asyik2 tukar degree~ llalala~
what ever lah...

muhajirin lagi best...stick dalam stu kos..dapat tu jer la..
yang lain~
erkkk..takpekan? TAMAK dalam menuntuk ILMU?
tapi macam gelojoh jer aku ni..

Lagipun,,,,bukan aku tak fikir panjang nak tukar kos ni.....seriously..bila aku nak cari U lain jer....tiba2...

IDEA datang menyerang (which is ...my society) aku jadi Vice president 2 kot..takkan tibe2 aku nak blah macam tu jer.....society ni dah lah beso..i mean..this is academic based society..which is representative ntuk smua AED students....~ aku sayang gila kot kat depa ! erk..i mean..sayang kot kat society ni..aku tatang bagai minyak yang penuh..adik2 aku train sungguh2 walaupun aku ni tak brape pandai...at least I try to give my best...

aku ada satu semester lagi.....and semester 3 ni la banyak prgam society kitorang...T______T seyes..bila aku nak kuar.aku pike sampai pecah otak nak tinggalkan society aku

satu lagi...."kawan2" yang aku cintai..usrah2 aku..uwa...banyak wooo...kalau ikutkan..xmau aku pindah..

tapi atas rasional..aku nak kejar jugak cita2 aku..bila lah hidup aku ni ade matlamat sket,.,lau tak..sampai tUA aku asyik study jer..koje tak..sape nak tanggung aku blaja? haisy~ ni payah nehhh..aigoooo...

tu la weh...banyak yang aku consider bila aku nak blah.....

tapi bila aku sedar bahwa " kena korbankan sesuatu untuk dapatkan sesuatu" sacrifice wehh...bukan mende mudah~

ape2 pun..please pray fOr me deh

lau ada rezki...aku jadi keluar...
kalau tak..STAY kat UIA..adalah tu REZKInya kan?

ok..

see you guyss soon beb!!

tata....













9 comments:

  1. i hope u'll make the right choice...

    manusia selalu inginkan ketenangan, tanpa ketenangan manusia hilang arah tuju...ketenangan ada bersama Allah...dan manusia yg dekat dgn Allah (ulama)...

    see, sy pun sentiasa cari ketenangan, dari dlu sampai sekarang...cuba awak lapangkan masa, cari majlis agama yang dihadiri keturunan Rasulullah , (x kisahlah, klu diorang guna penterjemah, sbb ulama ckp arab), ada barakahnya dekat situ.

    bila sy rasa putus asa...Allah bagi saya buku ni:

    Syeikh Abdul Qadir Jailani, Fath Rabbaniy, Wasiat & Nasihat Kerohanian, Penterjemah, Akmal Hj. Mhd Zain,terbitan Al-Hidayah
    (RM 50 je)

    (x mahal,kalau nak banding dgn nyawa dan iman saya yg semakin jatuh dan jauh dari Allah)

    ^_^, mungkin awk juga boleh try baca...

    ReplyDelete
  2. smoga diberikan yg terbaik, yg pnting istikharah. mohon petunjuk dri Allah, sy fhm, soal minat bkn blh dipaksa, namun ia boleh dipupuk... andai gagal juga, serahkan pdNya... sy pn, skrg blaja di ipg. xpernah mimpi nk jd ckgu, sbb dlu ambitious sgt.dh msuk uia dpt course phrmacy, sronok sgt, tp tkdir yg membawa sy ke sni...takes tyme utk trima, tp sy cuba singkap hikmah d sbalik sglnya, wpun bcita2 nk further lps hbs cntract ngaja,xnk jd ckgu,tp tu hnya prancangan, Allah yg mnentukan... all da best =)

    ReplyDelete
  3. macedonia

    syukran, insyaAllah..umi pun cakap perkara yang sama sebenarnya, cari kos yang boleh tenangkan diri kita, biar kita hidup dalam ketenangan lepas itu..insyaAllah sy akan byk baca buku2 mcm yang di sebutkan itu.....

    ukt Izzah Ibtisam
    syukran sangat2, skrng ni sy tunggu jawapan istikharah dari Allah, pedih sangat2 nak buat pilihan ni, byk perkara yg sy syg perlu saya tinggalkan....ape2pun...hanya ALLAH yang tau apa yang terbaik untuk kita smua...syukran skali lagi..

    ReplyDelete
  4. :) do what eva u think u can.
    but dont follow ur desire, hear the voice from the bottom of your heart my dear.

    ya, kalau nk dgr kata orang, smpai skarang pun sy akan menangis dgn mengmbil kputusn ambil Law.

    tp, stelah beberp kali tergugat, dan istikrah,
    sy akhirnya membuka mata, take decision to strive for final,dan stelah tu baru fikir smua tu.
    tp akhirnya, sy list kan smua pro n cons Laws dan dentist, SBB mmg xnampak jalan kalau membuta mcm tu jer..

    Dan akhirnya, kelebihn memihk kpd LAWS, sy listkn pro n cons jangka pendek dn jangka panjang... dan alhamdulillah, sampai skarang, ikut la org nk kata apa, i hv my own vison n mision...

    so now, teruskn istikrh dn istikrh, kmudisn dgr kata hati kecil... dn decide mlalui matlmt dn misi kamu :)

    i know u can my dear :'( (sad,,, missing u...)

    ReplyDelete
  5. hudaa, mizz u like org gilak!

    betul ckp huda....decide from the bottom of my heart....now I try to comfort myself with any decision

    thanks for supporting me hudaa T__T huaa...sedey...

    ReplyDelete
  6. Salam kak..idris nie.. i don't know what to says...but dicide from bottom of u heart..derih harp akk dpt buat pilihn yg tepat..

    Klu kite asyik ikot ckp org smpai bile kite xke depn kn..tpi ap2 pon istikarah itu pntg..biar Allah yg tntu kn pilihkan utk kite bukn kite tntu kn sndri..

    sbb pilihn Allah adalh yg terbaik utk kite.. Allah xpernah mengecewakan hambe nye akan tetapi hambenye yang sellu mengecewa kan ALLAH..


    ..kalu cos tue xmenenangkan pilih lah cos yg menenangkan..sbb kite belaja perlu dgn ketenangan dan kesabaran..supaya sng utk mendapatkan barakah didalm pembelajaran..

    situ jela buleh nk kbo nye...ap2pon...jgn lupe..walau dimane kite berada Allah ttp bersama kite..buat lah pilihan yg terbaek utk diri dan mase dpn kak.. I know u can do it.. k salam "^_^

    ReplyDelete
  7. Jazakallah sangat2 Idris,

    akk ingat pesanan awk tu..cari kos yang menenangkan...

    apa2 pun..doa kalian sangat di perlukan..

    T___T terima kasih atas nasihat semua..terharu dapat shabat2 yang sudi luangkan masa untuk nasihat sy~~ hanya Allah bisa balas jasa kalian..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. salam..saya pown sekarang dok pening ngan uia...sekrang masuk uia gombak...asasi 2 tahun masuk sini 1 tahun..rugi 3 tahun...amik kos it..orang putih kata x leh go dah..putus asa dah...sekarang ni x taw dalm kepala ada apa..pening

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3