Pages

.:My Dearest friends:.

Friday, September 21, 2012

Nescafe Light-Light Vs Orange Juice 2

Aku memandang lama almari buku ku. which is course aku tak perlukan sangat buku, cuma buku2 untuk menambahkan bahan bacaan ilmiah sahaja.

bersusun hampir 13 botol semuanya juice orange twister itu. kalau jual ni laku jugak kan? buat charity ke? aku masih lagi tak mampu membantu diri aku untuk minum orange juice ini. kenapalah mamat tu bersemangat sangat nak suruh aku minum air oren ni bagai?

nak minum..minum je la sendiri kan? apa sibuk2 nak suruh aku pulak.

next day, seperti biasa waktu studio GC. aku tercari-cari sesuatu. jatuh ke bagai? mana pergi orange juice untuk this morning?

mybe he forgot already? takde duit mungkin nak beli kan. ketawa sendiri.

aku tak mintak pun kau blanja~ namun ada sehelai nota kecil atas kertas berwarna purple muda.

"no more orange juice for the stubborn" sengih.

suka hatilah.

why. kenapa aku rasa seperti kehilangan sesuatu hari ini. takde mood. bye.

"lambat kau balik hari ni..." Roomate aku. Fitria. aku hanya sengih. letih. takde mood .

"wey.. aku ambik satu jus oren kau tadi. nampak sedap..kau bukan minum pun kan?" kata Fitria lagi. bulat mata aku.

"siapa bagi kebenaran kau ambil?" nafas aku turun naik. tak dapat nak kawal, kenapa aku nak marah-maarah.

"sorry lah.. aq ingat kau tak kisah..."

"siapa cakap?!?" aku terus keluar bilik. apsal aku nak marah2..ambil wudhu' solat taubat.

usai solat. mengaji . aku landing atas katil. ambil sebotol Orange juice tu. teguk. Freshnya. : D

terkebil-kebil aku....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3