Pages

.:My Dearest friends:.

Wednesday, July 17, 2013

goresan luka



Assalamualaikum and salam Ramadan 1434H ,
abaikan muka comel di atas. Camwhore aja. baru beli potrait lens for canon 50mm.

ada hikmah kenapa Allah pertemukan aku dah dia. Aku lebih belajar erti kehidupan yang sebenar. aku di dedahkan awal2 dengan benda2 ini smua supaya aku tahu , yang aku bakal menghadapi sesuatu yang lebih besar untuk akan datang.

soal apa ini? soal hati dan perasaan yg tak pernah berkesudahan. Di saat ramai mahasiswa hari ini membincangkan isu2 kritikal. kadang2 aku sendiri terperangkap dengan perasaan yang tidak pasti dan tak berkesudahan. 

bagi orang lain. iyalah. remeh. bagi aku , bagi mereka yang merasainya, pasti payah skali nak buang. Kerana perasaan yang tuhan campakkan ini sangat melekat di hati ni. sampai kadang2 tuhan pun di letak di belakang. 

What can I say? sometime I miss you. I miss you everyday. I miss you a lot. yes , you. The only one yang ada dah ada tempat di hati aku. heh, saat aku payah gila nak bukak hati untuk strangers, saat tu lah ALLAH nak uji keimanan aku kepadaNya.

sejauhmana cinta aku kepadaNya. Cinta Manusia boleh bawa leka dan lalai. bawa kepada kerosakan hati dan jiwa raga. aku pernah rasa. pernah.

Aku juga pernah tuduh Tuhan aku kejam sebab berikan aku perasaan ini. padahal, aku sendiri yang tak pandai untuk mengawalnya.

Aku pernah rasa macam mana saat terluka dengan teruk. aku menangis tiap tiap malam, menangis di setiap hujung doa supaya Allah mereda kan goresan luka di hati ni. makin hari aku rasa makin sakit dan terseksa.

mencintai seseorang yang tidak di takdirkan untuk aku, sangat sakit, perit dan berbisa, sehingga aku menyalahi semua pihak termasuk diri aku sendiri. Kau fikir bagaimana rasa cinta itu bisa menyakitkan?

ibaratnya kau belai hati ini dengan jiwa perasaanmu, dan kemudian perlahan lahan kau lapah hati ini, diam diam aku merasa sakit, perlahan lahan aku rasa kepedihan. sehingga kini ia masih berbekas. aku harap ia tidak lagi berdarah dan dendam. 

ah, cinta lagi. nanti kau rasalah cinta itu bagaimana. Cinta yang buat kau gila. cinta yang buat kau tak keruan, dan cinta yang boleh ubah setiap persepsi dan perspektif dalam diri kau. kau akan rasa diri kau di tarik2 di siat2... rasa seperti itu.

saat cinta indah. indah tak terungkap bicara dan kalam. Indahnya hanya tersorok di sanubari , terpancar di wajah berseri. aku pernah rasa gembira dan indahnya cinta.

namun, aku juga pernah rasa perit, peritnya cinta separuh ini.

Tuhan benar2 ajar aku supaya aku melepaskan apa yg aku sayang. sebab tak ada apa pun yang mampu aku miliki atas diri aku. Even kalau suami aku pun nanti, ia tidak menjadi hak total aku. mungkin DIA akan uji aku dengan perkara yg sama. 

duhai sang pencinta di luar sana. 
duhai jejaka romeo.
duhai insan2 teristimewa sekalian.

ku mohon untuk jangan berhenti mencintai. Cintalah DIA yang tidak pernah kecewakan mu, tidak pernah sekali pun dia akan mengecewakan mu, kalau ada, itu bukan Dia, tapi kamu yang salah sangka. 

Allah ya Wadud, penuhi dadaku, diri ku, hati , jiwa dan ragaku dengan cintaMu. 

Hafizah
17/7/13

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3