Pages

.:My Dearest friends:.

Monday, July 25, 2011

.::IRON MOSQUE JOURNEY::.

Assalamualaikum...
Hello there,
Now, I will show You,
  my NEXT PROJECT 
Will be submit at 8 August 2011


MASJID TUANKU MIZAN ZAINAL ABIDIN.


24/7/2011
11.30am
Bilik 130
Sunday..

ulang skali lagi SUNDAY!

"jom pegi"

"mana?"



"IRON MOSQUE tulah.lepas ni kita xde masa dah nak pegi tgk...." 

Rumetku bg cadangan a.k.a Wan Masyitah

bulat mata ku. Gila apa minah nie? tiba2 jer ajak, aku ulang eh..TIBA-TIBA jer Idea gila datang, dah lah hari ahad, ingat PUTRAJAYA tu dekat ker? 

"Nak pergi naik apa?" soalku bingung.

"kereta kakak kau ker??" Soal Masyie. terlopong mulutku. biar betik!

"Oh yea!! UStad Qoyyum ade kete" ujarku.

"ha...bereh2..."

ajak Haziqah. stuju. 

beberapa minit ..kitorang dah sampai ke BANDAR TUN RAZAK. sebab nak amik kete, semua dah beres, tuan pun dah bagi...grrr

=.= MANUAL pulak beb!!! macam mana aku nak DRIVE kete MANUAL ni. seingat aku kali terakhir aku DRIVE MANUAL ni masa AMIK LESEN HARI TUH.........lama dah...time form 5,,.,,,gila..camna nie..dah lah kepala aku dah masuk AUTO,..camna2...last2 aku try jugaklah..

akhirnye..sampailah PUTRAJAYA..menggunakan GPS wan Masyitah yang tak brape GPS tu....tp alhamudlillah sampai... tepat jam 3 petang lebih, ktorang dah sampai putrajaya...

"mana masjid BESI n i weh?"

"entah...."

GPS tu siap cakap lagi " anda dah sampai ke destinasi anda" then..nak kemana wahai GPS wehhh? masjid besi--masjid besi.

then, tengok kanan

"TU!!! MASJID!!"  ujar Haziqah..duduk blakang . pergh...dengan exitednye aku belok kanan...kanan lagi..kanan lagi..perghhhh.....


akhirnye, masjid ni berada betul2 depan kami~~~ perghhh....


ini Main Entrance nyer....lawa kan? tp kosong jerr

 ini pintu masuk jugak...tapi ini dari bangunan sebelah....
ni je satu2nye taman dy..adoii..bapak kecik beb

dari sini memang lawa..bleh nampak segala macam bangunan di PUTRAJAYA

TRY cari Shoot lawa sket..rumput2

ini dalam dia..ruang solat..nak solat kat mana..aku pun tatau


Lepas tu ktorang nak pergi makan..round2 satu PUTRAJAYA tak jumpe SATU pun kedai makan....last2..ktorang pun pergilah ALAMANDA....perghhhh..dengar best kan?? tapi..APA PUN TAK BOLEH....menyampah aku pergi tempat macam tu,..hanya untuk orang  kaye jer~~~ pedulik hape aku~~ tapi ..lapaw pUnyer pasal..makan lahhhhhh~~~~ THE CHICKEN RICE SHOP~~~  lalalalala~~


then, lepas makan, BALIK semula ke MASJID tuh... bila masuk putrajya....pergggghhh...ssubhanallah..semuanya dah BERLAMPU..gilerk ahh......this is MSC beb!!!!~~ balik2 MASJID dh jadi macam nie....


ini luar , time malam, masa tu nak balik dah,,,,,


ni pun sama~ perghh..mmg besaq ar beb, masyi dengan haziqah kecik giler

ini lagi lah menampakkan gahnyeR 


time dalam kereta, ktorang SNAP nie...dari jauh..perghhhh
mmg BESI betul lah


ha..ini lah besi yang konon nye belit2 tuh

bleh tahan la kat sini


ha ni..ke bangunan sebelah


ini kubah dalam..mmg lawa yang ni..


ini tiang2 tempat muslimat solat

Then, malam tu., ktorang decide nak tdo sane, tapi mintak2 permission, tak boleh pulak.....pastu ktorang plan lah nak balik, tapi bila nak keluar tuh....orang kata IMAM BESAR bagi pulak....erghhh...dah xde mood dah lah nak tdO sane....

then..balek rumah makcik aku kat BTR ....

NAIK APA? owuuuhhhh lupe bgtahu korang...AKU DRIVE BEB !!! mwahahahhahaha~ ROCK beb!!! 

oklah..

lepas ni nak kene SKEtch pulak MASJID BESI ni..ape2 pun..doakan ktorang yea.a.....okkk..

jumpe lagi~~~~

ASSALAMUALAIKUM....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3