Pages

.:My Dearest friends:.

Friday, July 9, 2010

.: penderitaan jiwa :.

Rejab  pergi....Syaaban akan bertandang....
persediaan aku?? persediaan anda??
semasa rejab? 
akan datang???
ya Allah...tak ada apa..
macam habuk..kosong skali.....



HATI YANG  SELALU  TERLUKA..

sebelum saya  jauh  mencerita pengalam nie, saya nak senyum dulu puas2..senyum dan ketawa, sebab,,..entah laa..hehe...hahaha...aduyai...tak matured betul. 

mengapa  hati  yang terluka... hati siapa?? luka??kenapa...?? kenapa selalu....

entahla rasa sayu dan sangat2 sedih pula...bila agaknya dalam blog ni saya nak cerita perkara yang heppy sikit...saya nak...tapi..tak ada...bukan saya tidak bersyukur..tidak  bukan begitu...saya bersyukur, tapi...perkara  haru ni lah yang paling dalam dan menusuk ke dalam jiwa saya...saya tidak  pasti  kenapa...adakah hati saya terlalu sensitif??yeke?? agaknye lah kut..mane lah tau kan..orang tu biase je ...saye  jer yang lebih2 pulak sedihnya...

ok...
kenapa ye sedih??hurm.....sukar di ceritakan...
saya sedih bila  saya  tak dapat nak tegur sahabat saya sendiri...saya tak kuat...sebab apa..??saya takut..hubungan dengannya rosak... 
tapi apabila saya tegur dia,...dia kata saya macam-macam.....bukankah luluh dan hancur hati saya...
saya juga ingin di layan dengan baik,... di layan dengan sopan...saya ingin di layan bagaimana saya melayan orang lain...

kalau saya berfikir sebelum berkata..kenapa dia tak boleh??kenape??Ya Allah...sahabat2 ku...saya bukannya mahu merintih atau mengeluh...

tapi sesungguhnya hati ini sangat sakit dan parah....bukan ke saya nie manusia juga ada hati dan perasaan...

kenapa dia tak boleh terima teguran saya??Ya Allah..sampai saya lihat dengan mata kepala saya sendiri dia buat kesalahan saya tak BERANI nak tegur. padahal apa yang di lakukan DOSA BESAR. tak saya tidak tampil..kerana apa???kerana saya sayang hati saya yang dah rosak dan busuk nie...saya TAKUT DI SAKITI...SAYA SANGGUP BIARKAN  DIA BUAT KESALAHAN....


BAGAIMANA??

Ya Allah....
saya selalu memohon kekuatan dari Allah...SELALU...tapi bila berhadapan dengan dia..saya tak berani/..

"kenapa semua pakai seluar pendek nie??" saya kata dengan nada riang, tiada marah2 cuma nada main2 sekali dengan ketawa, 

"sibuk ahh.." itu jawapannya sambil dengan jelingan. MasyaAllah..dengan itu saja hati saya tersentak....

"tak payah ar tengok.." ujarnya lagi , nada marah... Ya Allah...macam mana TAK YAH tengok kalau sudah satu bilik?? sakitnya hati saya...sakit sangat sakit..ape yang boleh saya buat ya Allah..???terus biarkannnn????????

"alah...kau bukan baik sangat pun nak tegur kitorang..." ujar suara dalam diri saya....

"tak payah tegur ...jap lagi dia buat lagi........."

"eleh...cakap orang lebih..kau pun samaaaa..."

"adoi..kau lagi teruk la wehhh....harap je pakai tudung labuh..tapi perangai bukan baik sangat pun////tu pun dah nak nasihat orangg,,,,pirrah...pergi cermin diri sanaa.."

kata2 liar terus berbisik..yA Allahh.....

saya selalu sentuh hati saya dan kata,,.,

"Fizah..sabar...sabar...Allah bersama mu....jangan cepat putus asa/// kuat...kuat..."

tapi air mata masih  keluar...masih laju  menurun..bagai hujan lebat...

saya tak mengadu..pada sesiapa...kecuali Allah..dan kecuali anda yang membaca artikel dan luahan ini

saya tak berani nak mengadu banyak2 sebab takut nanti perkara lain pula yang jadi...
jadi sebaiknya saya diamkan saja atau,,,entahlah...

SAMPAI BILAAA??

Saya tak tahu perkara ni berlanjutan sampai bila, sedangkan 2 sem saya akan bersama nya..yA Allah...berilah aku kekuatan.......

pernah saya terfikir SEKALI...untuk BUNUH DIRI...Astag\hfirullah...ini tandanya saya sudah tidak pegang teguh lagi dengan iman...dan aqidah dengan Allah...Nauzubillahhhhhhh......!!!!

saya tak nak jalan hidup saya sampai di situ.. dan saya tidak mahu umur saya pendek kerana 'dia'...sukarnya untuk saya luahkan yaAllahhh..sukar..sangat2 sukar 

mengapa saya bisa berfikir sejauh ini?saya tak nak fikir,. tapi nak buat macam mana...??kadang2 syaitan banyak memprovok saya supaya melakukan apa yang saya tak pernah lakukan..adakah saya sudah tidak tahan dengan ujian???

sampai bila??

saya pun tak pasti...adakah saya akan terus menegurnya dengan baik walaupun saya tahu pulangannya seperti duri..saya ingin kan sahabat yang faham,m,m sahabat yang bisa menegur saya apa jua keadaan....kelakuan dan akhlak saya...
pemikiran saya..saya mahu seseorang menjadi sahabat sejati saya...yang akan bawa saya ke syurga,..

kalau saya bergerak sendiri begini....SAYA TAK MUNGKIN HIDUP LAMA./...

Ya Allah...berikanlah aku kekuatan...kekuatan seteguh tembok-tembok peperangan Rasulullah...supaya aku tidak runtuh di tembak meriam2 Nafsu dan Emosi,.....MasyaAllah...MasyaAllah..


sahabatku..bukakanlah pintu hatimu....
saya sayang semua sahabat saya..........tak kan saya cuba sakiti hati kalian...
maka..jagalah hati saya...


mOga saya terus mujahadah di landasan yang sebenar. doakan saya...
astaghr\firullah..astaghfirullah...astghfirullah....

ASSALAMUALAIKUM...























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3