Pages

.:My Dearest friends:.

Sunday, March 13, 2011

.::Tsunami 11 MAC 2011 @ JAPAN::.

” Apakah penduduk negeri itu merasakan aman dari bala Allah pada waktu malam ketika mereka sedang tidur. Apakah penduduk negeri itu merasa aman dari bala Allah pada waktu pagi sedang mereka bermain atau bekerja. Apakah mereka merasa aman dari azab Allah(jadi mereka boleh hidup berseronok hingga melanggar hukum Allah). Tidaklah yang merasa aman dari azab Allah melainkan orang yang rugi.” (Al-A’raaf 98-99)

Walaupun sehebat mana negara tersebut, namun tidak dapat menandingi
kehebatan kuasa Allah,
sekelip mata saja DIA mampu menunjukkan kehebatanNYA kepada negara hebat ini.


JOM ..tgk sket gambar2 KeSan tsunami Di JepuN

NILAH loji reaktor nuklear Fukushima Daiichi No 1 yang berlaku letupan pada sebahagian atas bangunan berikutan gempa bumi kuat, Jumaat lalu. Gambar terbaru ini dikeluarkan Tokyo Electric Power Company (TEPCO) di loji nuklearnya di Fukushima, di utara Jepun, hari ini. Kebimbangan memuncak kemungkinan berlakunya kebocoran radiasi sehingga lebih 10,000 penduduk sekitar loji sudah dipindahkan setakat ini





JOM..kite tinjau ape lak yg berlaku kat MEXICO.

SEKUMPULAN ikan dilihat berenang berhampiran persisiran pantai Acapulco, Mexico, hari ini. Menurut nelayan tempatan, mereka tidak pernah melihat kejadian itu sebelum ini.






ejadian ini berlaku di Acapulco, Mexico apabila beribu ikan jenis sardine, achovy dan mackerel telah berkumpul setempat dengan padatnya berhampiran pantai. Para nelayan disitu menganggap fenomena gempa bumi dan tsunami yang berlaku di Jepun sebagai punca kejadian ini. Masalahnya, Jepun dan Mexico jauh beribu nautika, apa kaitan ikan-ikan ini dengan kejadian tersebut? 


Korang rasa?Ada kaitan? Of course...Makhluk bernama ikan ini terlalu ketakutan..Ketakutan dengan Kuasa Allah di JEPUN. lalu Allah Arahkan mereka untuk bergerak jauhhh sangat2 dari Jepun tersebut. kerana makhluk ini takut akan ALLAH. tidak seperti MANUSIA.

1 comment:

  1. sungguh allah sangat hebat.bile ade bencane2 ni, mmg terkesan dekat hati. rase mcm..
    ya allah teroknye aku...
    :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3