Pages

.:My Dearest friends:.

Tuesday, August 5, 2014

catatan UK&PARIS 3 : PARIS aku datang~

23rd of June 2014.

naik flight Air France daripada Kuala Lumpur- Paris (Charles De Gaulle Air port) 

13 jam perjalanan non stop. keh keh. tidoq , lepas tidoq tidoq lagi. lepas tidoq. lepak. nengok movie. sebelah orang France. sebelah orang china. oh. I kenot speak meleis~ i hv to speak english or.france. kah~

after long-tired-jetleg journey. alhmdulilah. takde lah flight hilang ke, takde lah kene hijack ke. or meletup. smuanya selamat Alhmdulillah. maka sampailah ke PARIS. 

maka. masa kat Paris tu jumpalah dengan kak Ainul Nadirah. kak Ainul ni amik PHD kat UK , leeds. so dialah yang bawak ktorg jenjalan. i mean, dia bawak umi and ktorg semua ke destinasi yang sepatutnya.

oh. aku tak beritahu lagi tujuan aku pergi UK& PARIS ni apa sebenarnya. sebenarnya. tujuan yang utama ialah. umi nak sebarkan Ilmu ASMAUL HUSNA. jadi umi bawak aku.(satu2nya anak umi) teman umi untuk tolonglah apa2 yang patut. dan dalam masa yang sama umi nak aku tengok design2 sekeliling. biar buka minda. biar dapat idea. biar smuanya mjadi pengalaman dan guna dalam design aku ntuk masa akan datang/ Thanks mom. \

smpai 24th June 2014.  Smpai ja Paris. kat Airport tu. ktorg terus amik train pergi Eurostar and. pergi LONDON~


honestly. benda ni paling aku kagum kat CHarles De Gaulle airport Paris. Kerusi rehat utk menunggu. ruang menunggu. omg. i cant believe this. as Industrial Designer. aku rasa benda ni adalah sangat . sangat. sangat rare. of course lah takde kat meleisa. 

arrived at Gare De Nord *aku pun tatau nak eje cemana*
now. nak pergi London terus smpai2. 


dalam Eurostar




Eurostar punya tiket pergi london is about 64 EURO. keh! mahal siak!


apa nama stesen ni. entah. 


look at the signage. pelik gila. design lawo siak!


at country side. masa naik Eurostar


Bersyukur dapat singgah kat negara orang. dapat melihat ciptaan Allah yang lagi meluas jauhnya. perbezaan budaya dan gaya hidup. heritage yang ada.  peh... i used. word heritage. *muntah*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3