Pages

.:My Dearest friends:.

Saturday, September 18, 2010

cerpen : Lakaran Hati-part 1

Dah lame tak tulih cerpeng..
so, skrang 
duk nulih cerpeng...
sape nak bace..bace la..
hehe
cerpeng pertame lepas masuk uia..
dop dang nak wat,..hehe
wat ilang busan yee....

it's not about love...
not about family...
but it is about truthworthness..
they show you
how the truhtworthness control
one's life,..

alrite...enjoy~~~~

“Ahh..sikit lagi…kali ni memang kena siapkan, kalau tak , tak beraya lah aku kali ni..”  ujar  Raihan sendirian, sambil tangannya  laju menaip kertas kerja yang bakal di hantar kepada ketuanya esok malam.
Sesekali jam di bawah lappynya di kerling, sudah menunjukkan jam 2pagi. Masih ada lagi kerjanya,. Bukan saja kertas kerja ini, malah,..assignment nya masih ada banyak lagi belum di hantar, antaranya adalah subjek IBE (introduction to build environment) dan Ekons.  Ahh..matilah begini.

“belum tahjud lagi….” Ujarnya sendiri, sesekali kaca matanya di tolak dengan jari telunjuk. Air kopi yang di buat sejak pukul 11 malam tadi masih belum kering lagi, tapi sudah pasti sudah sejuk. 

Tiba-tiba terkeluar  satu window daripada yahoo messenger.

Fateh_yemen : salam….
Masih belum tidur?

Terukir senyuman di bibir gadis itu, “nak balas ke tak nak eak?” bisik hatinya. Membayangkan betapa banyak lagi kerjanya, jdi dia mengambil langkah untuk tidak membalas apa-apa.

Selepas bersahur dan menunaikan solat sunat, Raihan mengambil peluang untuk lelap sebentar sementara menunggu subuh.

Tut…tut…
1 message
Receive

“ukhti Raihan..paperwork enti mesti hantar di STAD sebelum jam 10 pagi hari ini, ana harap semuanya dapat settle dengan baik…ada apa-apa masalah bgtau ana secepat mungkin…”

Selepas baca pesanan ringkas itu. Raihan terus lelap. Tidak sedar ,penat setelah tidak tidur seharian malam.

………..

Setelah menyerahkan kertas kerja tersebut, Raihan menghembuskan nafas lega. Sebagai setiausaha  kelab multimedia di centre for foundation studiest ni, tugas memang tak menentu, kadang-kadang tiba-tiba  saja mesyuarat tergempar di adakan,dan hari tu jugak kena siapkan kertas kerja,

Masalah nya lagi terbeban, apabila dia seorang pelajar bidang seni bina dan reka bentuk alam sekitar, setahun. Yang mana dia mengambil 5 core course. Tapi Raihan sangat pandai mengatur jadual hidupnya. Dia tidak menjadikan AED sebagai satu halangan untuk di terus bergiat dalam mana-mana kelab dan persatuan. Baginya, melibatkan diri dalam persatuan atau kelab dapat memberinya kemahiran dalam soft skills, dia mahu pastikan bahawa dia tidak shock bila berada di main camp nanti (uia Gombak).

Dia mahu membuang semua pandangan serong terhadap  pelajar AED, yang dikatakan sangat pasif daripada aktif dengan kokurikum dalam university, kerana mereka lebih memilih untuk menyiapkan semua  projek-projek daripada menghadiri mana-mana activity dalam CFS IIUM PJ. Itulah sebenarnya masalah yang di cipta sendiri oleh budak-budak AED.

Raihan berjalan sambil mengusung T-square nya, dan beg galas yg besar, kerana mengandungi kertas lukisan bersaiz A3 tu. Memang biasa budak AED macam tu. Mana-mana pergi pun bawa saja mereka punya pembaris keramat tersebut.  Dia menuju ke studio.  Masa untuk belajar Raihan.=)

“Raihan..tengok projek…” pinta satu suara, 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3