Pages

.:My Dearest friends:.

Monday, May 16, 2011

Kejap je

sblm tu...nak nangis boleh x?
just for a minute

jap2, nak nangis, tp air mata tak tumpah
kerasnya hati ini ya Allah ~~

kenapa eak. rasa nak menangis? 
sebab banyak kerja yang tak terbuat...
sebab kerja2 yang tak terbuat tu..saya tak mampu nak lakukan
dan kerja yang saya tak mampu nak lakukan tu, bukan bidang saya ntuk saya teruskan

kenapa?
saya masih menunggu Hikmah dari Allah
menunjukkan jalan keluar untuk saya~
supaya saya tidak meninggalkan jalan ISLAM ini
supaya saya tidak tinggalkan DAKWAH ini

Cabaran ni terlalu kuat ntuk saya
kadang2, saya rasa, saya kaku
tak mampu nak bergerak
xmampu nak berfikir
tak mampu nak berikan tindakan apa2
terhadap amanah2 yang saya dapat

Kenapa?
saya dapat amanah yang tidak kena dengan jiwa saya
apa reasonnya??
saya tak pandai ...buat kerja tu
kenapa saya dapat tanggungjawap tu?
saya tak RETI...
kenapa saya still kena buat???????????

kenapa saya persoalkan smua ni???

saya mahu pelangi syurga
tapi saya tak kuat hendak menempuh ke jalan itu
duri2 ini
kabus2 ini
membuatkan saya hilang pandangan

sampai saya lupa, pada siapa PENCIPTA saya.

smoga Allah sentiasa di sisi saya,
melihat saya
dan memberi semangat kepada saya
memberi kemahuan kepada saya
memberi ilham dan kepandaian kepada saya
amin..
Allah...sungguh pada-Mu aku bergantung..
aku dah xde ape2 dah..

walaupun sahabat baik disisi saya sendiri pun
tidak mampu membantu saya..

pray 4 me sahabat2 seperjuanganku
demi Islam, diri ini tak nak futur
tapi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3