Pages

.:My Dearest friends:.

Tuesday, May 10, 2011

.:Saya Sayang Dia ::.

why I am doing this? ntah..xpaham jugak


Assalamualaikum///
ape khabar...
yang saya hormati..followers2 terchenta
pembaca2 yang bijaksana
dan ...erk...blogwalkers (ade ke ayat ni) yang di muliakan Allah sekalian.
bace tajok kat atas tu..

mmg semua da tahu..bila cakap pasal sayang~ :D
mesti satu prasaan yang indah giler. 
erm..indah la..satu perasaan yang confortable
and positif, and warm.and smooth bla..bla..bla,..

okay..bila saya cakap
saya sayang dia..
who are first person?

mak ayah?
adik bradik?
kawan rapat?
erm....ourself

sometimes..org baik2 sket

Allah la the first.
then Rasulullah
baru mak ayah : D

so~ sape kan  'DIA' yang saya maksudkan skrng nih ~ 
of kos la my tuhan,majikan,erk..ketua dan..segala2nya dalam hidop ku..
okay..let see..why HE so important to me?

jom kite compare nak??? dengan pakwe or makwe korang..
ape bezanya aku punye kekasih ni?

Dia sangat Penyabar

#1  Aku ni panas baran tau... bila something yg tak kena, aku mesti panas, and rasa nak mengamuk jer, but DIA datang dengan Kesabaran dan ketenangan yang siap2 dapat DIA, mesti bahagia gila, so kali ni namanya Ya SOBUR, yup..

Dia Menghargai saye

#2  Selalunya, Orang xkan hargai apa yang aku buat, even besar mana pun pengorbanan aku, tetap takkan ada orang nampak, tetapi...aku tak kisah, sebab aku ada  yA Syaakur, yang nama-Nya bermaksud, tuhan yang maha menghargai. bila aku rasa begini, aku sebut berulang2 kali nama Allah~ Ya Syakur, sesungguhnya, aku tidak bergantung pada manusia, tapi pada -Mu, then, tiba2 orang sekeliling aku menghargai aku pulak :P

Dia Kreatif tau :)

#3  Aku ni kos architecture~ sometimes idea not comes out, blurr smacam jer, but, nak buat macam mana, 'pakwe' sangat kreatif, SANGAT kreatif, sebab nama DIA pun Mushowwir (maha kreatif), hehe,...tiba2 DIA ilhamkan aku idea yang sangat bernas, dan kreatif, DIA pegang tanganku....dan mengatur gerak tanganku supaya menjadikan idea itu sangat kreatif, kadang2 beyond ur mind :) romantikkan?

Dia selalu ada di saat aku sedih

# 4  erm, Bila aku sedih , aku macam susah nak luahkan kat orang, mybe lepas time aku tak sedih baru aku boleh ceritakan kisah kesedihan aku tuh..but,aanyway,...time teresak2 menangis, tidak ada seorang pun yang aku fikir melainkan DIA yang bernama YA SAMI' dan Ya Bashir , Yang Maha mendengar dan Maha Melihat. apa2 yang aku cakap, aku yakin..DIA pendengar yang baik. malah...DIA peluk aku dengan YA WADUD (maha Pencinta) DIA berikan aku kehangatan berCINTA dengan-Nya, sampai membuatkan aku lupa pada cinta dunia.

Dia la tolong aturkan semua jadual hidup aku :) so sweet

#5   Kadang2.. tangan dan kaki ni kaku, kadang2 nak mengatur jadual buntu, kadang2 nak buat apa pun mesti tak jadi2,,rancang2 mesti tak jadi, tapi Allah ya Bari' datang kepada ku, dan mengatur semua langkah2 ku , DIA memegang ERat tangan ,kaki dan tubuh, dan mulutku, supaya buat apa yang DIA aturkan, dan semua ATURANNYA, sangat2....sempurna, dan sesuai untukku, aku tak tahu la kalau DIA takde ape aku nak buat, aku rasa kalau aku JAUH dariNYA aku boleh MATI~


DIA selalu bagi semangat padaku :)

#6  byk kerja yang aku xmampu nak siap kan sorang2, ada time tuh..aku jadi down gila, sampai aku fed up dengan kehidupan ni, dulu masa econss aku dapat C carry mark,..aku memang nak putus asa dah...
tapi..tiba2..DIA datang dengan wajah ketengangan, memegang erat hati dan jiwa ku....DIA berikan aku suntingan semangat. DIA menemani ku belajar tiap2 malam, DIA memberi tunjuk ajar padaku tiap2 kali aku buntuh...HADUHHH~ AKU SUDAH JATUH CINTAAA NI BILA CERITA PASALNYA.  Yang menaiikan semangat aku tuh..nama dia ALLAH YA BA'ITS....yang genius bagi tunjuk ajar tuh ya ALIM, YA HAKIM DAN YA ROSHID :)

Dia selalu menegur kesalahanku

#7   erm....walaupun DIA selalu tolong aku, but doesnt mean kesalahan aku smua DIA terima,,,sangat bagus...sangat baik...sangat romantis..sebab apa...sebab any kesalahan dan dosa yang aku tak prasan...DIA hukum aku...so, yang menghukum ni ..nama DIA YA HAKAM, tak sakit pun..betul...tapi dia berikan aku pengajaran supaya aku tidak mengulangi nya lagi.


Dia maafkan saye kalau saye buat salah :|

#8  selalu kan. kalau kita buat salah kat orang..orang susah nak maafkan kitew... yelah...sebab kitew ni manusia,...sape suruh bercinta dengan manusia.  'PAKWE' saya ni...DIA..bila saya buat salah or dosa padaNya, DIA mesti maafkan,...mesti !! bila DIA asyik maafkan saye..saye jadi segan la plak dengan DIA..so, mmg kalau boleh xnak buat dosa pada DIA..saya akan cuba elak selagi boleh... sebab DIA ni..namaNya YA TAWWAB (PENERIMA TAUBAT), YA 'AFU (MAHA PEMAAF),


erm..actually byk lagi
tp cukup la tuh..hehe
nanti lagi korang kenal kekasih aku
lagi korang cinta DIA
eh..xpe2 aku tak kesah share..sebab 
aku tahu, DIA ADIL, xpernah pun
menzalimi HAMBANYA. :)

Hehe..jadi..jom kita cinta
Allah.
kita Sayang Allah
jadi buatlah apa sepatutnya
orang bercinta buat

kalau kita cinta seseorang, mesti slalu ingat dia,
tp kalau Allah, nak ingat...sebutlah nama NYA. :)
PUJI la DIA sepujian2nya..

sebab...
Semakin banyak kita luangkan masa pada ALLAH
makin byk lah masa ALLAH luangkan pada kita


yang benar
Ana Hafizah 
"indahnya hidup bersama tuhan"



Ya Allah, maha suci engkau...Ya Wadud...belailah aku dengan cinta-Mu..sungguh...aku hanya ingin mencintai-Mu sahaja


3 comments:

  1. :D...ni contest tau sbnarnyer...g kt website kt gmbar tu...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum :)
    waaaa..mmg sgt mgagumiNya!!
    hehe jmput ziarah n f0ll0w yew

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3