Pages

.:My Dearest friends:.

Friday, June 24, 2011

Mende yang perlu dititikberatkan bile bekerja ngan aku.

SALAM...
huh~
mesti korang pelikkan.
poyo gilaa ayat aku.
tp trust me. mende ni yang aku sangat2 sensitive
lagi2 BILA DAH BG aku jawatan
then, nak aku duduk kat atas2...
depa duk goyang kaki jah?
tunggu arahan dari aku?? 
hisy ~ ni tak boleh aku panas. ni..panas..
da la KC ni panas...menambahkan lagi kepanasan aku doe !!!

1. Bila aku hantar mesej. WAJIB REPLY ! even OK skali pun.
aku tak suke org yang jimat2 krdit bile bekerja ni
tu pun kedekut, aku pun jenuh gak duk hantar mesej kat MAXIs la..DIGI la..

2. If ada masalah Biro.... CONTACT head com dulu...jangan direct ngan aku terus
sat lagi HEAD com tak tahu ape2 aku jer yang kene settle kan..
kita ada organisasi,,so pandai2 la..

3.  BILA arahan keluar- jangan nak bg macam2 alasan...contoh alasan yang paling
aku PANAS skali " saya nak balek la kak",..."saya nak balik la fizah" ni mmg 
aku panas gila3...MELAINKAN..korang ada masalah family..
such as..akak kawen ker....mak sakit ker..tu aku xde lah nak marah2 korang
tp kalau stakat RINDU kat MAK or BAPAK korang.
AKU PUN RINDU jugak...
sikit bekorban pun tak boleh ~~~

4.  MEETING---- bila cakap pukul 8...SHARP la..
tercongok aku kat situ nak menunggu~ 
IF aku datang lambat..of courses ada hal len.
korang xpayah la balek plak bila tgk aku takde...haisy~~~

5.  IF aku tak reply msg yang penting--SILA CALL..in case
aku tak prasan or silance or kehabisan kredit time tu..ni untuk urgent !

stakat ni mende ni la yang aku tak puas hati
please EXPLAIN to me kalau ada apa2 masalah personal
aku da la banyak mende nak kene fikir ni tu lagi ni lagi
so...mudahkan je lah
xpayah nak susahkan

Seriously, bila korang da ada jawatan
please, laksanakan dengan penuh amanah dan tanggungjawap
jangan tangguh2 kerja
orang atasan pening nanti
dan jangan lah...
tak tanye kalau tak tahu...
sama2 belajar keh

smoga Allah merahmati kita sentiasa
Amenn...

Allah ya Bari' aturkan yg tebaik ntuk kami.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3