Pages

.:My Dearest friends:.

Sunday, June 5, 2011

tekanan jiwa la aku kalao camni

Salam..
mesti korang pelik, ape la aku merepek ni ngan tajuk macam tu..
takde la..baru2 ni aku dah timbulkan persoalan ni kat dalam FB
ade la aku dapat jwapan yg macam2..
tp en..

Aku nak tanye korang la..korang boley tak buat keje yang korang tak boleh nak go on ?
contoh la..korang jenis yang communications skills tak brape nak bgoz
lepas tu korang di beri tugas sbg pencari sponsor..
nak cari sponsor ntuk satu program yg agak penting la..

aku cakap on behalf aku la..
sebab aku ni mmg problem sket nak hidupkan hubungan dengan org luar yg aq xkenal
serius, aku tak main2 owh...tiap2 kali aku fikir nak mintak sponsor
mesti otak aku krem..
bukan aku tak mintak tolong Allah...
aku da ikhtiar, dan tanye org len.da forward EMAIL, SMS, macam2 laa
tp still xde resPon.
aku mesej tak balas..aku call lagi la...
cane?
aku sungguh tak reti...

AKU tau,,..some of you guys may say that..

"Ala beb..boley blaja kot..ko je yang malas..."

"ko ta suke...letak je jwatan suh org len"

"ko tu je yg letak mindset yg sponsor ni susah"

"tanye la org yang berpengalaman"


haih~ ntah la..actually macam2 aq da buat
satu lagi
mmg 1 pengakuan
AKU TAK BOLEH WAT KEJE YANG BUKAN BIDANG AKU..
DAN AKU TAKDE PENGALAMAN UNTUK BUAT MENDE TUH...

"just laksanakan amanah yg org dah berikan pada kau !!! mana bleh nak tolak2"

BOLEH,..AKU BOLEH BUAT... TAPI TAK BERKUALITI LAARR..
so..jangan salahkan aku IF AKAUN SPONSOR RM0...

da la kasik AMANAH tak bgtahu kat aku dlu...
tanye aku bersedia ke tak...
mampu ke tak..
aku tau la mana2 tugas yg aku mampu and boleh buat !! 

if korang kata aku terbaik kat situ..
sejauh mana korang tau????

dari AWAL aku dapat jwatan tu sampai SEKARANG !
aku still tak boleh nak buat..

lantak korang ar nak cakap aku ni ape..
tp...
aku da tolak awal3
korang xnak terima
so...lantak laaaaa..

tu jer...na cakap
ade pape TAK PUAS HATI
boley la tinggalkan KOMEN
aku OPEN jerrr~

:P

yg benar
Ana Hafizah

3 comments:

  1. pengakuan yang sangat terbuka..=), pada akak, better fizah derect ke head segala head, mybe kat situ boleh ditimbag alik balik, tumpang nasih awal lagi ni ... ce try..=)

    ReplyDelete
  2. fizah, pergi la jujur dengan org atasan dan awak jangan mintak lepas tangan mcm tu je. fzah mntak tugas yang awk yakin boleh buat dengan berjaya dan buktikan. baru la nmpak awak bukan mlas tapi mahukan lapangan yg awk rasa boleh buat dengan baik.. k try..

    ReplyDelete
  3. for nur ain ; huhu... bila sy jmpe head~ tu la yg dy cakap.....amanah...just laksanakan...kite kene blajaa....huhu~ sy tak tahu la...tp smpai skrng mmg Allah xbukak hati saye nak wat keje ni....

    to Akmal Aizat ; what a nice suggestion...thanks ..sy da jujo.tp depa xmau dengq..depa cakap macam sy ni layak gila2 kat bahagian tu....tanpa amik cakna prasaan and kelayakan sy...aduii.thanks again for suggestion bila na tolak 1 tugs ganti ngn tugs len...huhu..syukran2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3