Pages

.:My Dearest friends:.

Thursday, August 20, 2015

eh, kan hafizah kan?

Bismillahirohmanirrohim.
Assalamualaikum warahmatullah.

Ah jari kiri masih terasa keras dan kebas sebab baru lepas praktis main gitar. nanti2 lah aku share pasal tu. cerita dia sekarang apa cerita dia ? apa cerita tuan punya belog ni skrg.

tetiba rasa awkward nak update belog sebab dah tak biaso den nak merepek panjang2 kat dalam belog. yolah. sejak zaman masuk degree ni mmg post start jadi merepek, ini nak update pun den asyik backspace. backspace. argh. *lagu patah seribu by shila amzah berkumandang*

dah lama tak update blog, tup2 dah nak praktikal training dah. aku skrg dah nak 4th year of my study. ahah. sounds so tua. yelah. tu dah 23 dah . *omg youtube disturbing meh -.-*

actually, bukan nak update pasal diri sendiri sangat, cuma, aku harap one day bila aku baca balik belog2 aku, aku boleh kenal diri aku mcm mana,dulu dan sekarang, nak tahu sejauh mana aku berubah, sama ada lebih baik or lebih teruk. But well, i cant trust my self. me also cannot judge myself from what ive wrote from the past. kadang2, benda aku tulis tu untuk peringatan diri sendiri slain daripada nak menunjukkan aku memang macam tu.

biasa umoq dah 23 ni org akan tulis pasal zaujah, zauj. jodoh ana enta bagai. ah, simpan topik tu dengan roomate kau. nak buat penulisan pasal benda ni aku pun belum faham. Agaknya masih jauh perjalanan. so basically aku nak cerita benda-benda random.

one day, aku keluar dari uia dengan niat nak beli kasut yang dah lama aku idam-idamkan, sampai dah xtau nak beli kat mana, mana aku membuat keputusan untuk pergi ke masjid jamek untuk mencari kasut tersebut kalau ada rezeki. kalau adalah, first, dlm lrt, ada sorg mat salleh ni duk sblah aku sambil usha2 peta untuk tourism, aku pun nampaklah dia duk tunjuk2 gambaq musium negara, tugu negara, masjid jamek and so on. Lama jugak lah mula2 untuk aku mulakan first move. i took a lot of courage semata nak tau setakat mana english conversation aku boleh pegi.

sampai ja kat Masjid Jamek, awal2 aku kluar LRT kat tangga tu, ada sorg peminta sedekah kat tepi tu dah hulur cawan dia kat aku bila nampak aku jalan depan dia, masa tu dalam hati aku 'balik satgi lah bagi , duit tgh besau'. oklah kan niat tu ada. and alhmdulillah. kasut yang aku cari setelah sekian lama tu ada betul2 first kedai kasut kat situ. good lord. iam amazed.  dh habis shopping, tade la shopping mana, gua bukan ade duit pun.  konon2 semangat la nak bagi duit kat org mintak sedekah tadi, aku klua kan duit otw. tetiba2 , sampai2 org tu tadak dah. wakakaka.

Itu first time aku rasa nak melutut menangeh, menyesal tak sudah baqhang. aku macam tak keruan cari orang tu. at least org lain ke. mana2 yang aku boleh bagi masa tu. tadak. opso. ni bukan nak riak ke apa. sebab aku betul2 kecewa masa tu sebab xdapat bagi. masa tu mmg sepantas kilat ayat "Fastabiqul Khoirot"...berebut-rebutlah dalam berbuat kebaikan. Lebih kurang macam tu maksudnya. maksudnya jangan bertangguh jugak. ini aku dah bertangguh buat kebaikan. ya Allah. masa tu tuhan jela yang tahu perasaan aku. aku terduduk kat tangga. *sambil makan naget ayam* dgn prasaan kecewa. kasut yang aku dah idamkan tu rasa tawar pulak. heh, kalau tuhan nak tunjuk bagi cash tu, ha, terus kau dapat. sentap dia macam apa.

there is one day , me nsyaza and jiha having breakfast like 11am, lol, we did promised to wake up early to have breakfast outside and me is craving for roti canai. whaaa. but end up we just having breakfast kat bilik, mula2 cakap pasal how me back then at cfs, (foundation studies). aah, Jiha said she didnt like me back then, kakaa expected. sbb bukan dia sorg je, even me, i also dont like myself dulu. but its funny when, people yang suka aku dulu zaman cfs keep searching for the old me who will never show up again. the old me? dah wrap habis dah. u cant find me anymore.

lemme tell ya why, ahh i guess some people can also can list down why they didnt like me. First, noisy, iam a noisy and loud person. Most people will annoyed lah dgn orang2 loud ni, lagi2 kalau kau bukan feveret orang, mmg cari pasal lah. kalau kau feveret orang kau bising2 takpa. *mcm jiha. second, i was skeptical, ahh, aku mengaku yang aku memang ada skeptikal dengan orang, sebab aku dari sekolah agama, so bila aku masuk cfs aku mmg pandang slack lah dengan orng yang pakai tudung pendek2. ni.ketat2. argh i hate that.

hahaha, kadang2 aku rasa macam salah aku pulak membesar dalam suasana agama, sekolah agama berasrama, membuat aku rasa aku lah paling baik (sbb tudung labuh masa tu) . masa tu aku macam tak berani atau susah sikit nak rapat dengan manusa. ah. aku lah slalu sembang pasal Hablu minallah, wa hablu minannas . padahal hubungan aku dengan manusia mmg at worst.

masa ni mmg aku nak bagitau aku mmgback then salute dengan orang yang boleh tahan dengan perangai aku . sapa2 yang still suka aku dari dulu smpai skrg tu mmg aku salute lah. terharu. sebak. ahh. emosi sangat. sebab aku sendiri pun tak boleh nak terima diri aku.

tapi, bagi certain people, dorg mmg suka aku sbb aku "baik" , well, how should i put 'baik' in this situation ntah. 'baik' here means. slalu update status pasal benda baik2, slalu bagi nasihat, dan being honest dan tegur orang. oh dan aku jugak ada semangat luar biasa.aku jenis tak kisah orang kata apa kat aku. walaupun adalah aku consider sikit. sikit. aku tak peduli. yang penting masa tu aku nak tegakkan islam, nak sebarkan islam. hahahahha. dalam masa yang sama den tak soda yang den ni sendiri burukkan agama den. ya Allah den malu. den malu.

Anyway, of course lah benda yang kita lalu semuanya pengajaran untuk hidup kita. and semoga ianya makin bertambah baiklah. yelah. hafizah sekarang tak tahu lah baik ke tidak. dulu aku selalu bisik kat diri aku. "i'm bad at making friends" yeah. ada hantu pun bisik. sebab perangai aku yang selalu emo ,

tudia, mula2 xnak cakap pasal diri sendiri. kan dah cakap. ada aku nak sambung pasal usrah tu, tapi aku nak sambung kat next post. kang post ni jadi panjang gila la pulak. wakakakaka.

By the way, recently ada orang call me by my full name. takde lah full. "Hafizah" . somehow it feel different aura. he asked me "kan hafizah kan?" blank. bye -.-

but I still like people call me "pijah", sbb rasa ada bonding kat situ. instead of "pizah." or "fizah" call me pijah lah. tapi kalau tak selesa takyah la. u know what i mean. u know what i mean. pijah. nak panggil "Ija" pun bleh. bluekk. xpenah -___- look at me, talk about nickname~

call me "Hafizah"

krik krik.....

*malas dah nak italic kan english*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3