Pages

.:My Dearest friends:.

Sunday, August 30, 2015

Yieslumikizakari Ch.4

Yieslumikizakari Ch.4


“Eh, kau Deja. Kau kerja dekat furniture company tu ke?” soal dia. Let me introduce. Ex-Stalker. Danniel Halis. Kenapalah jodoh aku dengan dia pulak kat sini. Semua ini salah bos. Salah bos.

“Lama betul tak jumpa kau Deja, sejak grad haritu, kau diam je, dalam grup Whatsapp pun kau takde muncul.” Ujar Danniel Halis.  Aku sengih sumbang. Sengih terpaksa.

“aha. Aku bizi sikit. Sebab tu lah tak muncul. Ok, jomlah kita bincang ni, aku ada bawak catalog ni.” Kata aku. Tuhan cepatlah cepat lahhhh.

“lah, kau nak rushing kenapa, aku ni client besar company kau tahu tak, ni project besar aku nak bagi. Kita rileks dulu, minum kopi ke.” Kata Danniel Halis. Tudia, aku memang tak selesalah dengan mamat ni.

“ok, jom. Sana ada kedai.” Cakap aku cepat-cepat.

Berjaya jugak aku mengekalkan topic atas track. Yelah. Lelaki ni macam macam nak melencong. Tapi kadang2  aku perasan Danniel Halis ni ada juga sisi serious dia. Dia boleh jadi seorang yang sangat lain bila dia bekerja. Itu pun senior jugak yang bagi tahu. Oh. Danniel Halis, batch senior aku. Atas kepakaran Danniel Halis, kami Berjaya habiskan meeting dalam masa beberapa jam. Aku akui memang dia jugak yang banyak guide aku itu dan ini. Aku masih lagi belajar. Dan dia pun sangat lah suka dapat ajar aku.

“Deja, lepas ni kita keluar minum-minum ke, lepak makan-makan ke.” Itu ayat Danniel Halis sebelum kami berpisah.

“oh, nanti aku tanya boipren aku.” Itu ayat aku pulak sebelum kami berpisah.
Danniel Halis terpinga-pinga.

Yosh!

“hai, dengar meet up client. Best tak? Handsome tak?” soal Suzy Jemah. Sarimah. Sibuk je. Aku tak tahu kenapa aku menyampah sangat dengan Suzy ni. Dia sangatlah Busy Body.

“Handsome giler, aku rasa kalau kau pergi, mesti cair.” Ujar aku.

“ah, tak setanding boipren aku. Sayang aku.” Jawabnya, nada gumbira. Whatever lah Jemah. Malas layan kau.

“Deja, how was the meet?” soal Bos, tiba-tiba. Fuh, semangat. Nasib baik aku takde penyakit kencing manis. Kalau tak terkencing. Eh?

“tadi dah bincang dengan encik Danniel Halis, dia dah setuju nak ambil pakej cabinet 20A, lepastu dia nak tiles dan wall decoration daripada Section 566C. yang ni.” Terang aku.

“Budget semua dah bincang.?” Soal Bos.

“dah, nampak gaya macam dia dah setuju nak buat pakej tu maksudnya termasuk sekali dengan contractor , kilang semualah. “ Bos angguk-angguk.

“Danniel Halis. Okay orangnya?” soal Bos. Tiba tiba. Soalan ini macam personal sikit.

“Danniel Halisss??” Suzy menjerit. Bos terkejut. Berkerut muka dia.

“pahal Suzy?” soal aku. Sibuk je dengar orang bincang. Okaylah dia dengar sebab meja ktorang dekat.

“Bos, Danniel Halis, Boifren sayaaaa..” Sarimah membuatkan aku dan bos ternganga sekejap.

“serius?” soal Bos. Suzy mengangguk laju. Sengih besar.

“bos , bos kena berterima kasih dengan saya, sebab saya kot dia pilih company kita. Ahaaaa. Bos kena bagi credit kat sayaaa...” ujar Suzy, berbangga-bangga.

Aku lagi lah tak boleh terima macam mana si Danniel Halis tu boleh jadi Boyfriend si Sarimah ni. Tak masuk akal. Semuanya jodoh. Aku jumpa Danniel Halis which is senior aku. Dan dia boyfriend kepada officemate aku iaitu Sarimah. Arghhhh. Gila. Semua ini gila.  

“awak nak air? Saya buatkan.” Ujar aku. Dah pukul 10, dia tengah bukak laptop. Tv off macam biasa. 

Rasanya tv tu aku seorang saja layan. Itu pun entah bila kali terakhir aku bukak tivi tu. Dia kadang2 marah sebab berita tivi tak reliable lah. Byk tipu lah. Nanti aku terpengaruh dengan iklan, nak itu dan ini. Hm, panjang jugak suami aku ni fikir.

“boleh juga,”

Aku buat air milo. No susu. Kurangkan gula dalam minuman, lebihkan gula dalam senyuman. Sedar tak sedar aku berhumming semasa buat air.

“ada something good happen kat tempat kerja ke?” soal dia. Aku hulur gelas. Aku pun hirup air milo gelas aku.

“Nothing much. Just jumpa Danniel Halis as client, and apparently Danniel Halis is Suzy’s boyfriend, hahaha.” Kata aku. Kelakar pulak.

“awak jumpa Danniel Halis? “ soal dia. Aku angguk.

“berdua?” tudia. Aku angguk perlahan. Dia marah ke. Harapnya tak lah. Biasanya dia tak tanya, tapi kali ni dia tanya pulak.

“sayang awak pergi lah tidur.” Ujarnya. Eh. Eh. Jap.

“sayang? Awak panggil saya sayang?” soal aku. Teruja. Terujaaa. Tadi kata geliii. Panggil jugak.

“mana ada, awal salah dengar, Deja! Deja. Pergi masuk tidur. “halau dia. Aku takkan give up.

“sekali lagi, awak panggil sayang sekali lagi baru saya pergi masuk tidur.” Haha. Akhirnya. Aku akan desak jugak dia. Kali ni dia tak boleh terlepas.

“awak ingat awak budak kecik ke? Suka hati lah. Tak nak tidur duduk lah situ sampai pagi esok.” Ujar dia. Selamba. Hirup milo panas. Fine. Okay.

“okay lah good night.” Aku hulur tangan. dia gosok kepala aku sampai serabai rambut.

“assalamualaikum, sayang.”  Ujar dia, eh, dia blushing. Okbai. Malas nak usik lagi aku terus masuk tidur dengan senyuman lebar.

Tudia. Berbungaaaa hati maaak. Aku tahu dia berusaha nak sorok malu dia. Alah lelaki pun ada malu dia. Comel kan.

PAP!
Lagi sekali muka aku kena baling bantal,

“takleh kejut elok sikit ke woi!!!” tengking aku. Hakak aku lah ni. Kejut tak pernah elok.

“ha. Apa woi woi.”  Muka abah muncul. Erk.

“sori bah. Ingat angah tadi.”

“subuh. “

“ok.”

Damn!


End of Yieslumikizakari Ch.4


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3