Pages

.:My Dearest friends:.

Saturday, August 29, 2015

Yieslumikizakari Ch.2




“Ha, buat apa lagi tak tidur tu?” soal dia. Aku tolak cermin mata, peluk lutut mengadap laptop.
“3D , esok bos nak. “ jawab aku. Hirup nescafe. Dia datang duduk depan aku.
“sambung esok pagi lah. Nanti saya kejut awal” pujuk dia. Aku sengih.
“sikit jela lagi ni, lagi dua jam saya tidur. Lagi pun malas la bangun awal esok. Awak buat breakfast.” Jawab aku selamba.
“subuh?” soal dia. Aku geleng2. Gelak kecil.
“patutlah. Oklah masuk tidur dulu. “ dia hulur tangan. Aku baru ja nak capai tangan dia. Dia Tarik balik.
“jangan jilat.” , aku ketawa kuat. Aku capai tangan dia cium. Lain kali lah aku jilat.

Aku masuk kerja sambil menguap.  Bag laptop di letakkan atas kerusi, duduk malas.
“hai. Lembik saja harini, pahal.” Soal Suzy.
“Tidur lambat lah semalam. Siapakan 3D. dah la tak breakfast” ujar aku.
“heh, bos memang suka kau kan.?” Suzy berbaur jelous. Suka hati kau lah Suzy, nama kau Sarimah, kenapa orang panggil kau Suzy ntah. Poyo lah.

“Deja, masuk bilik aku kejap.”  Ujar Bos. Dari jauh lagi aku dah bau wangian bos aku nih. Kemain, macam nak pergi dating. Tapi memang pun, hari hari
Kena dating dengan client, kenalah pakai smart-smart. Aih. Tergugat jiwa ku.  Aku capai print-out yang malam tadi aku buat.  Design cabinet ikut ukuran
Yang kat rumah client haritu. Aku sempat buat 3 ja. Selamat lah kalau bos tak suka.

“tiga saja?” soal Bos. Aku angguk-angguk.
“ok lah nasib baik detail.” Ujar bos. Aku sengih.
“jangan nak suka sangat, at least 5 design proposal.” Ujar bos. Tegas. Aku Tarik senyuman.
“baik bos, nasib baik bos wangi harini.” Ujar aku. Perlahan.
“hah?”
“ehhh, tak tak. Baik bos, lepas ni saya tambah lagi. “ haaa, kalut kau. Haih, kenapa lah bos ni handsome sangat.  Tapi watak bos ni memang sama macam watak suami
Idaman aku yang dalam  mimpi tiap-tiap malam aku. Hamboih, gatalnya kau nyah!

Lepas kerja macam biasa, aku pergi lepak sekejap dekat gelanggang basketball taman sebelah apartment aku. Kat situ memang selalu sangat orang main.
Budak budak, kadang2 foreigner pun ada. Foreigner lagi lah, badan depa sador sangat ha. Tinggi pulak tu. Lepastu ada jugak budak2 muda yang main, cina.
Handsome jugak depa.

Eh , adakah ini satu mimpi?kenapa aku macam Nampak suami aku? Maksud aku, bos aku sedang bermain. Ehhhh tak mungkinlah. Bos dah lah meeting client
Sampai petang harini, mana tak penat. Tapi. Harini memang bos pakai kemeja kuning petak-petak. Seluar slack. Eh. Tie merah. Tudiaaa, aku berdiri, mana nak sorok muka
Mana weh. Aku dah kalut-kalut nak blah.

“Deja! “ panggil satu suara.  Kerang! Alamak, selalu ja ada mamat ni.
“dah agak dah kau datang harini, kitorang ada game, nak tgk?” soal Kerang. Kitaorang?
“hah! Sapa ? korang lawan siapa?” soal aku.
“erm, adalah beberapa orang kitorg jumpa , lepastu decide nak buat game. Kau stay lah. “ ajak Kerang. Kerang ni pun satu. Adoiyai. Bos aku dah la ada kat situ.
Aku bukan apa. Aku dah janji nak tambah lagi 2design tadi, tapi aku tak buat sampai habis waktu kerja, maka aku sedang melarikan diri.  Aku macam sengih-sengih.

Kerang dengan kawan kawan dia dah bersiap-siap. Jap! Mana bos aku? Hilang dah. Oh maybe sebab orang ada game so dia pun dah blah. Okay. Aku nak tengok skejap.
Aku janji kali ni aku nak diam je. Ada lah jugak beberapa orang gadis yang join aku. Mybe yang main tu boyfriend dorang, takde lah aku awkward sangat.

Tudia, bos aku main. Dia salin baju tadi. Ya Allah, nak pengsan. Nak pengsan. Handsome sangat bos pakai jersey tu weh. Baru aku tahu bos aku main basketball.  Bos aku
Dah sama macam suami dalam mimpi aku. Ohyeah. Tak kisahlah , imaginasi aku bakal jadi kenyaataan atau tak. Yang penting bos aku tetap bos yang handsome.
Belum sempat game habis, dah nak maghrib aku ambil keputusan untuk pulang, dah lewat, tak elok lah. Bak kata suami aku dalam mimpi aku.

Pagi ni, dah dua kali aku mengelak daripada bos. Tadi masa aku bau dia pagi pagi aku terus pergi pantry. Kali kedua aku dengar dia nak keluar dari bilik dia aku terus
Berlari pergi toilet. Suzy aka sarimah tak perasan. Nasib baik. Kalau tak mesti dia bagitau bos aku sesaja lari. Tapi sampai bila sangat lah aku boleh lari daripada bos aku,
Sebab sat lagi mesti dia nak jumpa aku. Haih!

“so kat sini awak.” Baru nak teguk air hamper saja aku nak tersembur. BOS!
Bos hulur tisu.
“awak ni degil kan. Kan saya dah cakap jangan datang. Awak datang jugak.” Ujar bos. Tuang air mineral dalam cawan. Teguk. Aku masih terpinga-pinga.
“datang apa bos? Datang kerja? Eh, bos ada suruh jangan datang ke semalam?” soal aku. Pelik.
“takde apa lah. Pergi buat kerja, jangan asyik nak mengelak dari jumpa saya.” Kata bos. Eh. Ehhhhhhhh. Bos perasan aku mengelak daripada dia. Ohmai. This is no good.
“bos, bos ada main basket ke semalam?” soal aku. Bos tak pusing belakang.
“tak.” Jawab dia.
Haaaaaah! Bukan. Salah orang. Bye.


End of Yieslumikizakari Chapter 2  






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3