Pages

.:My Dearest friends:.

Thursday, September 17, 2015

Yieslumikizakari Ch.10

"acikk.acikk!" kakak aku kejut. aku pandang jam. baru pukul 9pagi. Its Saturdayyy lah.

"mende kakngah oi." aku menggeliat.

"ada budak datang jumpa kau. dia kat luar." kata Kakngah. sambil pakai apron. nak masak lunch lah tu. pirrah. tak sedap.  aku bangkit dengan perasaan malas yang membuak buak.budak mana lah pulak ni. aku cuci muka, lepastu aku sarung tudung.

"Yasmin?" terkejut aku. budak ni datang rumah aku buat apa. muka dia Grumpy gila.

"Acik. jemputlah budak tu masuk" abah jerit dari dalam. aku masih ternganga. tak bangun lagi tak bangun lagi ni. aku gonyoh2 mata ni.

"KakDeja?" Yasmin panggil aku. dia berdiri luar pagar. aku lambai2 suruh masuk. dia geleng2. aku lah yang kena kluar. aku sarung selipar abah. 

"ada apa Yasmin? pagi pagi ni. lagi satu , mana Yasmin tahu rumah akak?" soal aku. pelik. hairan dan curious. 

"tu tak penting. Yasmin nak tanya. akak serius ke dengan uncle Ari?" soal Yasmin. pehh budak ni datang nak tanya pasal bos pulak. 

"Kalau serious kenapa? kalau tak serious kenapa?" soal aku. silang tangan. gaya hakak2 senior sangat. Muka Yasmin berubah.

"Kalau akak tak serious, Yasmin serious!" dia kata, aku tergelak kecik. oh, thats really rude of me.  

"Yasmin suka kat uncle Ari?" soal aku.  Dia angguk. angguk.  aku senyum.

"Uncle Ari suka tak kat Yasmin?" soal aku lagi. Dia terus pandang lain. mencebik. tarik muka.

"that's really not your business." Kata dia. aku sengih. aku pegang bahu dia.

"Yasmin, nampaknya kita suka org yang sama. dan kita sama sama tak tahu sama ada org yang suka kita tu, suka balik tak kat kita." ujar aku. lembut. Yasmin pandang aku. mata aku. 

"habis tu. yang uncle kata korang bercinta tu apa?" soal Yasmin. 

"seminggu. alah. macam dalam drama. try2. " kata aku. poyo. Yasmin ketawa. hahahahha. ketawa.

"padan muka. Yasmin rasa Uncle tak suka akak , Sorilah, cerita cinta realiti akak, tak seindah fantasi akak." kata dia.pastu jelir lidah lepastu belah macam tu je. amboi budak ni. sukahati je. Fantasi? realiti? macam tetau je budak ni.

So, approximately. harini aku dah takde pape dengan Bos. sekian. Lepas ni jalankan hidup seperti biasa.  Walaupun aku rasa agak lonely sikit, tapi aku takdelah mengharap sangat. mengharap tu ada. tapi macam. 0.00000000001% macam tu. Konon! haks!

Dah seminggu. misi aku nak buat bos jatuh cinta kat aku. tarak! hampass. hampagas! tarak apa. tapi seronoklah dapat panggil Bos, Ari. gitu.


Petang tu aku lepak sorang sorang kat baskeball court. Takde sapa main petang ni sebab dah mendung agaknya. lagipun awal lagi ni. mana semuaorang agaknya?

Tiba2 terbayang2 bos tengah main main basketball. dengan jersey seksi dia. dengan sluar tiga suku dia. peluh satu badan. rambut basah. pergh. handsome sangat. aku tarik nafas. bau hujan. hujan akan turun satlagi.

Teringat pulak Yasmin datang jumpa aku dengan muka yang bersungguh-sungguh. That girl is so young. muda sangat. tapi tak dak masalahnya kalau nak jadi pun. skrg pun memang orang bercinta umur jarak jauh jauh. so tak mustahil. boleh je jadi. Aku geleng2. ntah hapa-hapa aku fikir.  Bup!! 

"awwww!!!" aku jerit. sapa pulak yang lempar bola keranjang ni kena belakang aku. sakit kottt. maka, muncul lah seorang jejaka yang tinggi lampai. rambut kusut masai. pakai seluar pendek nampak lutut. 

"sori. " kata dia pendek. oh. sori saja. aku rasa dia sengaja!  aku terus angkat kaki nak blah. kalau dia sorg buat apa aku nak tengok dia main. Pap!! dia sentap lengan aku yang berlapik

"wey, apa pegang2 ni. haram tau dakkk." aku tarik tangan aku. kuat jugak dia ni sentap tangan aku. kuahajau. Kalau perhatikan budak ni, memang dia nampak lagi muda daripada aku. dengan sosok tubuh tinggi lampai. aku rasa dalam 1.7 jugak lah. lengan bersasa. 

"Haram tak haram. kau duduk sini, tengok aku main." kata dia. aku terlopong. what is wrong with himmmm. Ya Allah ya Allah.  Aku terus jeling. lepastu langkah pergi. Bupp! sekali lagi dia baling bola. kali ni kena kepala aku. aku genggam tangan aku. Ya Allah budak ni kannnnn... aku pusing belakang. dia sengih tak bersalah.

"well?" dia tanya. aku tarik nafas dalam dalam. aku terus duduk. aku diam saja dengan pandangan marah.

"good girl." dia kata. aku gigit bibir. geram yang teramat sangat.  

Dia enjoy main sendiri, walaupun langit makin gelap. dia makin lincah bermain, aku rasa dia pemain basketball sekolah, atau mungkin main sejak kecik. who knows. 

Bup! bola terkena kaki aku. aku pandang dia. marah.

"sory. why are you spacing out?" soal dia. datang dekat aku. ambil bola duduk sebelah aku. dekat sangat dia duduk sampai aku boleh bau peluk dia. bercampur bau cologne. Nafas dia turun naik. dada dia berombak. rambut dia yang sedikit panjang dan serabai. Oh yes. dan dia pakai braces. pendakap gigi. muka nampak macam badboy sangat.

tanpa aku sedar dia dah tenung aku. ehhh. kantoi lah aku tengah perhatikan dia. 

"are you pervert or something?" soal dia. aku terus terbangun.

"jangan nak merepek." aku terus angkat kaki. blah.

"Deja! " dia panggil. jap! mana dia tahu nama aku? aku pusing belakang.

"Jadi girlfriend aku!"


End of Yieslumikizakari Ch.10

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3