Pages

.:My Dearest friends:.

Sunday, September 6, 2015

Sentimensi dan internsi

Hai, and good morning, tak nak bagi salam dulu.
assalamualaikum.

*Bookstore from the hills-Flumpool*

sunday morning, bangun awal, sebab dah seminggu kerja dah biasa bangun awal, tido pun awal. aaa, what a healthy life isnt it? pagi ni scroll fb before that memang ada niat nak update blog sikit, tapi taktahu nak tulis apa, But suddenly i found the organization chart from my school board kat skolah punya page, its pop out from my timeline. Aku amati wajah wajah cikgu dulu yang mengajar aku. tak ramai. tak tahu lah kalau memang orang2 atasan tak ramai cikgu yang aku kenal. ramai muka baru.

tapi yang lama tu, memang lama sangat. macam ustaz Muzaihar, merangkap HEP masa tu, banyak kali jugak sebenarnya aku keluar masuk ofis dia sebab buat hal. The thing is, Ustaz tak pernah marah atau tinggi kan suara. Cara ustaz cakap sangatlah fatherly.

"macam mana ni, ana nak hukum enti atau nak ana call parents enti?" soal dia masa tu. segar lagi dalam ingatan. Aku diam. dalam hati aku, aku tak kisah pun kalau dia nak call parents aku. Umi dan abah dah cukup sibuk . takdak masa nak turun dari kuantan ke Terengganu semata2 sebab aku.

Terus aku amati wajah2 cikgu yang aku kenal. seorang lagi, cikgu Abdullah Embong.  Cikgu ni mengajar mathematic sejak aku tingkatan tiga. dari kecik lagi memang aku lemah mathematic, aku memang tak berapa suka. Masa awal awal, aku selalu complaint, kenapa aku mengantuk sangat waktu class math? kenapa bebudak lain pun tidur? , aku ambil inisiatif sendiri untuk tanya soalan bila aku tak faham. bila aku selalu sangat tanya soalan dalam class , aku start jumpa cikgu secara asing. dia jemput aku pergi biliknya. oh bersama kawan aku , inaz. masa tu ktorg sama2 tiba2 minat dengan mathematics. and suprisingly, mathematic is become really2 interesting, and ktorg addicted buat soalan2 past exam. all thanks to cikgu Abdullah Embong. Dari apa yang aku faham, belum ada lagi pelajar2 sebelum ni yang keluar masuk cikgu untuk belajar mathematic. haha. ktorg saja.  Thanks cikgu.

*24Hours-Infinite*

So my first week of internship is already done. well , its not like a week though, we start at tuesday, so approximately baru kerja like 4 days. believe me when i say time flies really slowwwww. i mean, really really slow, it feels like already 4 weeks. over! hahaha  and we have to endure it about five month. haha

I dont know kalau aku dah pernah rasa sebelum ni or not. but this is first time aku rasa macam nak begging for work.  sebelum ni kalau boleh malas gila nak buat apa apa kerja. but in this company, I want to contribute as many as i can. rasa macam nak berebut semua projek dengan designer lain. hahaha, walaupun iam not good at all. dengan AutoCAD nye yang tak pandai, 3D max lagi lah. tapi baru seminggu, aku rasa lepas ni memang tutup mata pun boleh buat hahaha.

but its kinda annoying bila fikir balik kena bawak laptop sendiri, then they expect us to do our best, laju dan tak lembab. what do u expect from laptop just core i5. but, nah, whatever, i will just endure it sebab nak pengalaman dan ilmu. Pekerja semua okay, seronok. dan seronok. well i guess i can keep saying seronok after this. hopefully.

oh btw, masa ktorg baru datang tu, hakak tu cakap sebelum ni ada designer 2 orang lelaki dan perempuan, lepastu dedua dah kena fired sebab bos xnak depa, sebab apa? sebab dorang lambat sangat buat kerja. hahaha. tipu lah kalau tak neves bila hari first dah kena warning macam tu kan? tpi tu kerja ni baru intern.

walaupun pun begitu, masa jumpa bos awal awal takde pulak bos cakap nak layan ktorg macam budak intern. haha. so memang kitorg buat kerja kerja yang designer sekarang buat, sama ja kami, cuma kami newbie dan sangat selow. tu jelah. tp tengoklah nanti. insyaAllah. we will try our best.

*It's OKay- BTOB.*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3