Pages

.:My Dearest friends:.

Sunday, September 13, 2015

Yieslumikizakari Ch.9

Haritu aku pergi kerja macam biasa. duduk seorang2 kalau rajin masaklah breakfast, kalau malas aku breakfast kat ofis je, makcik cafe tu punya cheese bread sedap jugak. aku terus pergi cafe, harini memang hari malas sedunia, dengan shawl berkedut, skirt tak iron. ahah! siapa kisah. 
"makcik roti cheese 1, white coffee satu!"kata aku.

"dua!" tiba2 ada satu kelibat muncul. nak tercirit aku. Bos. hisy! dah lah lepas kejadian haritu aku tak jumpa dah bos. lepastu aku tak tahu apa status kitorg sekarang. Haritu bos bergurau ke? atau bos ingat aku bergurau ke? tergantunggg masih tergantung. ah benci betul. 

"dah kenapa muka macam ayam berak kapur tu." bos bersuara. lepas aku lama tercengang. Bos dengan selambanya que depan aku lepastu bayarkan order kami tadi. 

"shall we?" dia ajak aku pergi duduk kat meja. Gulp! tiba tiba rasa tak lapar. 

aku duduk sebelah meja bos maksudnya ada satu kerusi kosong tengah2 antara kami. 

"macam pelik je posture kali ni. hari kemain duduk depan ni. " Bos bersuara. damn it! aku tengah malu ni. nasib baiklah muka aku bukan jenis blushing2 ni. 

"Deja!" bos panggil. aku pandang. bos senyum. maaaakk. tudia senyuman dia kenapa lain dari yang lain kali ni. sumpah aku tak tipu bos memang dashing gila harini. bau dia pun menyengattt.

"ke,.kenapa bos?" soal aku. gagap pahal pulak ni.  

"kenapa tak makan. sejuk dah coffee tu. " tegur bos. fuh. macam mana dia bleh calm sangat. tiba-tiba bos bangun, duduk depan aku. 

"Ni kan breakfast pertama kita as couple. " ujar bos selamba.pfffftttt...nak tersembur wehh. nak tersembur. bulat mata aku. macam nak terkeluar pandang bos. aku tengok bos pandang bawah je. sambil kunyah roti cheese. 

"be..betul ke ni bos? saya gurau je haritu. takkan lah saya berani nak usha bos,hahaha..." aku ketawa. hambar. tak lawak langsung.  

Pap! bos sumbat roti cheese ke mulut aku. gulp! tersedak aku di buatnya.  

"just follow the flow. kita try seminggu." ujar bos. bos tak pandang aku. bos blushing ke? takkan lah. takkan lahh. aku memang tak percaya apa yang ada depan mata aku ni. aku skrg lovers dengan bos? 

"tapi bos."

"petang ni, teman saya main basketball." kata dia. terus bangun. blah. macam tu je. aku masih lagi terlopong. 

----

Petang tu aku follow bos main basketball kat bawah apartment aku. since rumah bos dekat saja dengan apartment yang aku stay. Aku masih belum percaya. daripada bos jadi Boyfriend aku? pergh. macam tak percaya. Ya Allah adakah mimpi aku jadi kenyataan, Masa aku tengah angau usha2 bos macam perempuan gedik . Tiba tiba ada seorang gadis duduk sebelah aku. selain bebudak cina tengah tengok boyfriend dia.  budak tu dalam baya umur 17-18 tahun macam tu. remaja lagi. muka dia macam grumpy. 

Bos tiba2 berhenti main.

"oh, Yasmin. " bos panggil. eh. tapi bos pandang aku. budak sebelah ni ke? Bos datang menuju kearah kami. dup dap. dup dap. berdebar jantung Deja ni mak, abah, aku tengok badan bos berpeluh-peluh. dengan jersy yang sleeveless. seluar 3 suku. kasut sukan. ya Allah ohsemnya. aku je yang boleh tengok bos punya sporty macam ni.  

"Uncle , uncle bila nak balik rumah, Yasmin masak untuk uncle, Yasmin call uncle banyak kali. uncle tak jawab. sibuk main basketball." ujar Yasmin tu, budak sebelah aku. uncle? anak buah bos ke? aku tercengang sorang2 tiba2 kat tepi.

Bos duduk sebelah, capai botol air dari tangan aku. teguk. Yasmin tu macam ternganga jugaklah tengok aku.

"siapa perempuan ni uncle?" soal Yasmin. budak ni tanya aku meluat sangat dengan aku. aku try sengih saja.

"ni Girlfriend uncle. Deja.. Deja, ni anak buah saya, since weekend lepas kakak saya stay kat rumah saya, Yasmin." tiba2 hati aku berbunga, bos kenalkan aku as girlfriend dia. walaupun agak awkward jugak sebenarnya.  Yasmin pandang aku macam tak gembira.

"Uncle, haritu uncle cakap uncle single. takde girlfriend kenapa ada pulak?" soal Yasmin. Aku terdiam. pandang bos. Bos sengih. usap kepala Yasmin.

"tu bila. Uncle baru je bercinta dengan kak Deja ni. .greet her already." Ujar Bos. Yasmin peluk tubuh.

"taknak. perempuan yang nak kat uncle semua mata duitan. I hate them all. Yasmin sayang kat uncle, kenapa uncle tak recognized yasmin punya perasaan?" soal Yasmin. mak aih. boleh tahan budak ni. straightforward gitu. ternganga jugak aku di buatnya. 

"dah2, jom balik. uncle makan Yasmin masak. ok?" ujar Bos. aku pun bangkit. 

"saya balik dulu lah bos.  bye Yasmin/." ujar aku. lambai Yasmin. Yasmin jelir lidah kat aku. ggehh. budak budak biasalah. 

"eh. Deja. kejap." Bos datang menghampiri aku.

"I'll call you tonight." dia bisik. ba dum! gitu. terkejut makkkk. macam nak luruh jantung ni haa. nak tercabut ya Allah. lepastu aku terus berlari masuk aprtment. Bos gila lah. gila. 

tapi. gila gila pun, aku suka. aku harap dalam masa seminggu ni bos boleh jatuh cinta dengan aku betul-betul. 


Malam tu bos call. betul-betul. 

"sorry about Yasmin." dia kata. 

"sokay lah bos. lagipun saya bukannya girlfriend bos lama. lepasni dia boleh lah ambil bos pulak." kata aku di hujung talian. bergurau. tapi bos diam saja.

"erm bos. "

"ye"

"saya macam tak percaya sebenarnya bos ambik saya jadi girlfriend bos ni."

"Deja, I think lah kan, we should change how we address each other, instead of awk call saya bos, apa kata awak call me by my name/?" ujar Bos. tudiaaa. aku dah terguling guling kat atas sofa ni ha. 

"eh. saya nak panggil bos apa?" soal aku.

"panggil saya Ari."  Gulp. gitu. bos suruh panggil nama dia.

"tapi bos,saya segan lah.."

"its okay Deja. just for a week kan." 

"Ari," tu dia. aku panggil.

"yes?" dia jawab. ohmai.

"dalam seminggu ni,saya akan buat awak betul2 jatuh cinta kat saya. " haaaa suka hati kau je cakap macam tu Deja. ya Allah kau ni. otak letak kat mana.  Bos diam

"Deja, dlm masa seminggu ni saya akan buat awak betul2 jatuh cinta kat saya." ujar dia. aku pejam mata. gigit bibir. 

"the truth is, saya dah memang lama suka kat Bos,..eh. Ari. saya mmg dah lama suka kat awakkk.." ujar aku malu. whatde. kau ni mmg tak sayang mulut lah Deja. Aku tampar2 diri aku sendiri. 

"really? since when?" soal dia. ah. habislah.

"Ari, we still have like a week kan. in the mean time saya akan bgtahu awak." Bos diam bila aku cakap mcm tu. 

"okay then. see you tomorrow. tender jangan lupa!" ujar bos. lepas bagi salam dia matikan talian. okay. boleh tak aku nak buat chicken dance sekarng? ohmaaaaiii.

End of Yieslumikizakari Ch.9

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3