Pages

.:My Dearest friends:.

Tuesday, February 9, 2010

::De PoWer Of FreNship::



kehidupan saya seperti manusia lain. Ada kawan..Ada harta...Cinta wanG..keLuarga.. dan macam-macam lagi la...

Bagi saya..Family first..dan Kawan saya termasuk dalam Family saya..kadang2 ade orang tu..kawan adalah segalanya..entah..betul agaknya.

Tadi saya ke perhentian bas Kuantan MPK. di tengah2 bandar. saya baru sahaja pergi ke Giant..kemudian melencong pula ke kuantan parade dan akhirnya ke East COASt Mall..mencari pendrive termurah...

namun masih gagal. Mungkin ada sesuatu Yang Allah aturkan..

saya singgah di perhentian..saya sudah berjanji dengan Jamilah untuk hadir ke sana...menyambut rakan2 dari Kelatan. mereka baru sahaja habis menghadiri kursus Jati diri Selama Dua Bulan.

kadang2 bila melihat gmbar mereka di sana. Masih lagi ada terkilan kerana tidak dapat ikut serta, siapa tidak mahu bersama rakan...berkongsi pelbagai rencah kehidupan..

Bagi saya..sesiapa yang mendampingi saya adalah sahabat terhebat. yang mampu memahami saya, dan mendalami sikap saya. berani menegur saya.. namun cara yang benar. yang mampu saya terima. itu lah sahabat yang berani. dan paling saya kagumi. dan sahabat saya Di SmasKl Mmerupakan sahabt terhebat saya.

siapa tahu. inilah yang saya rasa, bagi saya seorang sahabat adalah satu anugerah dari Allah yang tiada nilainya. jauh lagi di bandngkan dengan emas. mahupun intan permata yang terselam di dasar lautan bersama tiram yang kecil.

Bukan mudah untuk saya lafazkan sayang pada sahabat. sebab lafaz bagi saya hanya 30% dari kejujuran sebenar. Yang penting adalah tingkahnya. cara nya melayan. atau sebagainya..

mereka yang pandai menghargai akan sanggup lakukan apa sahaja buat sahabat. meski pun tiada balasan.

bagi saya. menjadi seorang sahabat kepada sahabat perlu memberi sebanyak-banyaknya.






saya ulang lagi. perlu memberi sebanyak-banyaknya.

bukan sahaja sahabat di Smaskl. malah sesiapa sahaja manusia yang saya temui.

kerana hidup hanya menerima tidak mendatangkan kepuasan dan kebahagiaan hakiki.

teringat pula kisah Rasulullah yang suka memberi.

Saya lebih suka membanding kan sahabat dan percintaan.kalau di beri dua pilihan ini saya akan memilih sahabat saya. dari cinta . Kerana Apa..kerana cinta kepada Allah tidak bisa di pilih dan wajib ada..sama ada Allah cintakan kita dan kita cintakan Allah. cinta ini tidak termasuk dalam pilihan tadi

yang dimaksudkan adalah cinta kepada sang manusia sahaja.

sebab itu sayang nya saya kepada sahabat hingga masuk kedalam doa. Doa pula ada kuasanya tersendiri yang saya sendiri tidak mampu menzahirkan melalui kata-kata.

kadang2 Doan ini jadi jampi...mujarab...dan sebagainya. sehinggakan apa sahaja hajat kita mampu dalam genggaman..

apabila doa seorang sahabat pada sahabat. maka itulah yang dinamakan UKHUWAHFILLAH...

Ukhuwahfillah yang sering di perkatakan ummat islam yang kononnya bertemu dan berpisah kerana Allah... apakah sahabat ada tempat dalam doanya..adakah sekadar doa untuk diri sendiri saja?? inilah yang perlu di robek semula dasarnya...

buat semua sahabat ana...ana sayang antum semua...

buat siapa saja yang membaca blog saya..saya sayang anda..

kerana..Anda begitu berharga....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3