Pages

.:My Dearest friends:.

Monday, February 22, 2010

::Ukhwah Fillah::






SMASKL



ketika cinta bertasbih...

Alhamdulillah...Bermula pada 19 Feb hingga 21 Feb,


saya berangkat ke SMASKL, bersama lagi dengan dua orang sahabat. ..


Agaknya Allah yang panggil kami,. suruh melawat sana..ramai juga yang tertanya-tanya..

tidak di sangka-sangka...kedatangan kami, di sambut meriah..ramai yang teruja..


ada yang menceritakan masalah mereka...


ada yang mengadu..macam-macam lagilah...

Apa bila kami tiba di Terengganu. Kami meminta seorang ibu kepada sahabat ini (Izzati namanya). untuk mengambil kami.


Alhamdulillah...walaupun beliau penat dan baru lepas menghadiri tamrin, tapi masih bisa melayan kami sebagai tetamu.

itulah satu pengorbanan..

Erm...Buat sahabat yang tumpangkan kami. tidak terhingga terima kasih nak di ucapkan sebenarnya..budinya terlalu besar..terharu kami..

malu pun ada...

Keesokkannya kami ke SMASKL..(sekolah menengah Agama Kampung Laut)..

di sambut penuh meriah oleh adik-adik..gembira tidak terkata....


Allah pertemukan hati kami......
zati,adawiyyah dan awanis.....



BERSAMA SAHABAT


Akasyah,Sakinah,Nadhirah,Izzati



SATU babak paling Klimiks dalam Journey kami. ialah....bertemu dengan sahabat lama......mereka juga yang duduk di terengganu hadir.


Nadirah..Sakinah...Izzati..Akasyah...dan Farhah..
kami ke Giant Mall...

pada awalnya memang susah nak pergi...dari kampung pedalam...ke bandar

lama juga kami tunggu transport..
hati yang disatukan kerana Allah

Dalam hati saya berfikir.sahabat saya sanggup susah bersama,..berfikir idea bersama-sama. walaupun keadaan sangat panas..dahaga...apalagi saya yang beria-ia mahu pergi atas alasan mahu membeli laptop skins..konon nya murah disana,.



Bersahabat kerana Allah terlalu indah....



Berkat doa tulus hati sahabat saya...dan doa kami semua..Allah permudahkan ....


Perjalanan kami mungkin dianggap biasa..namun bagi saya satu perkara luar biasa. bersusah bersama-sama.


Apalagi ada salah seorang dari sahabat kami...yang sehelai sepinggang..Tapi...itu lah...hakikatnya..BERSAHABAT ITU TIDAK PAPA..ya,,benar itu.


Perjalanan kami bertambah lagi..apabila kasut saya tercabut tapaknya. Ini yang membuat saya kagum dengan sahabat saya (Akasyah)....
Sahabat itu anugerah.......

walaupun kenyang baru lepas makan. dia sanggup menemani saya memilih kasut dan selipar yang sesuai..
lama....tak jumpa..


bersahabat adalah satu cara untuk kita teruskan hdup......


selepas ke Mydin..berjam agaknya...tapi tak ada..



kami berangkat pula ke Giant..baru ada..tu pun ada masalah dalam memilih size yang padan dan selesa..


Tak tahu hati ini. bersyukur dengan persahabatan yang dikurniakan..


maksud saya...bukan semua orang ada pengalaman indah seperti ini...ada sahabat yang saling memahami..sanggup bersusah payah...dan berkorban


Bagi saya..ia adalah satu anugerah..yang Allah bagi untuk saya...special...

Mungkin perkara ini di pandang remeh..alah.biasalah tu..jalan2 dengan teman2...

bagi saya tidak begitu..kami lain...hakikatnya lain sekali

Kami pulang lewat malam..dalam jam 8 lebih...penat..


masih gembira..
.............

Bermalam dengan adik-adik,

bagi sesetengah kakak..bukan mudah.kadang2 ada yang suka cara kita...


ada yang tidak..
saya...bukan lah ramai peminat..cuma..saya lebih gembira faham mereka...walaupun hati sendiri terluka..
adik2...mereka remaja..yang ingin kebebasan..
ada yang mengadu tentang peraturan sekolah..ada yang ceritakan kesalah mereka pada saya..ada yang minta pertolongan..kadang-kadang saya tak mampu nak tolong...tapi saya cuba yang sebaik mungkin....ada juga yang minta saya bersubahat,,


kadang-kadang bila kita 'sekepala' dengan mereka. ada saja agenda mereka..inginkan kebebasan..yang salah di sisi undang2 sekolah dan agama mungkin.
saya cuba kawal sebaik mungkin.....walaupun serba salah..saya tahu serba salah supaya hubungan dengan mereka Ok...susah juga kalau mereka tidak suka saya kelak...

Tapi..semuanya atas didikan Allah...nasihat saya mereka dengar.....Alhamdulillah..saya balik dengan hati yang lega.

saya akan teruskan berdoa untuk mereka,,.berdoa lagi..dan berdoa.....

Buat adik2 yang k.Fizah sayang..kamu semua Nadi saya.....jantung saya....kalau kamu tiada..seolah saya sendirian atau kematian..

Allah hantar kalian buat diri ini.

Buat sahabat yang mengenali diri ini. apalagi sahabat yang sentiasa menyokong dan mendampingi saya..

TERIMA KASIH...

Antum sahabat dunia akhirat Ana

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3