Pages

.:My Dearest friends:.

Sunday, February 14, 2010

::KEMBARA ASMA'UL HUSNA::




Mulai hari ini saya akan berkongsi dengan para pembaca sekali mengenai Asma'ul Husna. Tak ramai yang tahu tentang keistimewaannya. malah langsung tidak ambil berat.kalau anda tahu. setiap apa yang kita lakukan atas dunia Allah ini. pasti ada kaitan dengan 99 sifat dan nama Allah.

Saya selalu mengamalkan asma'ul Husna dalam setiap kehidupan saya. macam mana saya gunakan?? itu anda sendiri tentukan. kenapa saya begitu pasti??sebab

"HANYA MILIK ALLAH ASMA'UL HUSNA,MAKA BERMOHONLAH KEPADANYA DENGAN MENYEBUT ASMA'UL HUSNA ITU DAN TINGGALKAN LAH ORANG YANG MENYIMPANG DARI KEBENARAN DALAM MENYEBUT NAMA-NAMA NYA. NANTI MEREKA AKAN DAPAT BALASAN ATAS APA YANG MEREKA KERJAKAN"

(QS AL-A'RAF:7:180)

ikutilah setiap kisah yang saya paparkan ini. dengan ini anda lebih yakin untuk hidup.

Dalam buku hasil nukilan TOK GURU NIK AZIZ NIK MAT :ATAS NAMAMU AKU HIDUP.
Benar-benar menarik minat saya. Betapa Allah sungguh agung mempunyai nama-nama yang maha mulia.

Lagi dalam buku TOK GURU NIK AZIZ NIK MAT:INDAHNYA NAMAMU

Allah sangat menganjurkan pada hambaNya ketika berdoa. maka sebutlah namaNya

saya ambil sedikit sebagai contoh

"Ya Allah Ya ROZZAK...limpahkan lah rezeki yang Engkau redhai kepada kami..."

itu sudah memadai, namun sejauh mana kita gunakan pula dalam kehidupan kita. biasalah umat islam ni. kalau dalam kesusahan baru lah nak berdoa , atau sebagainya. jadi ini lah peluang kita untuk memperbaiki akidah kita dengan Allah bagaimana. adakah kukuh separti binaan banggunan, atau serapuh sarang burung saja??
itu perlu kita perhatikan.,

jom kembara Asmaul Husna bersama saya.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASSALAMUALAIKUM

ASSALAMUALAIKUM
"wahai orang-orang yang beriman, Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" "Allah sangat benci jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan" Assoff:2-3